Setmana Saludable i Sostenible de la UAB – Entrevista amb el vicerector Manel Sabés

Del 7 a l’11 d’abril, el campus de la UAB, i especialment la seva Plaça Cívica, va ser escenari de la 5a edició de la Setmana Saludable i Sostenible que  ha tingut un gran èxit de participació. En parlem amb en Manel Sabés, vicerector de Relacions Institucionals i de Territori de la Universitat.

SabesQuè és la Setmana Saludable i Sostenible?

La Setmana Saludable i Sostenible és la transportació d’una jornada mundial de la salut que, ja des de fa cinc anys, la Universitat Autònoma de Barcelona, juntament amb altres universitats catalanes, realitza durant tota una setmana plena d’activitats relacionades amb la salut.

Aquí, a la UAB, ens és molt fàcil dur a terme aquest seguit d’activitats per dues raons bàsiques. La primera és que disposem d’un campus esplèndid que dóna goig, l’altra raó, i no menys important, és que tenim un programa quadriennal anomenat Campus SiS amb el qual pretenem fer activitats de salut, prevenció i sostenibilitat que vagin lligades a la vida en el campus. Enlloc d’introduir assignatures relacionades amb aquests àmbits, el que volem és crear un estil de vida que formi els estudiants de manera complementària a la formació que ja estan estudiant a les seves facultats.

Com s’ha viscut la jornada d’avui, dijous 10, la més atapeïda d’actes de tota la Setmana? Quina resposta donen els estudiants a aquesta iniciativa?
Personalment, l’edició d’enguany és la segona en la què participo com a vicerector. Tot i això, ja fa molts anys que estic en aquesta casa i ja havia seguit l’evolució d’aquesta setmana. Enguany, però, hi ha hagut un increment de l’interès per part dels estudiants. També hem anat introduint facilitats perquè els treballadors puguin participar-hi, i certament ha estat un èxit.

Quines són les activitats més destacades de la Setmana? Què és el que agrada més a la gent?
Les activitats com les d’avui dijous, la diada del Campus Saludable i Sostenible, són les que més animen a la gent. El fet que la Plaça Cívica sigui el punt de trobada més important d’aquestes jornades fa que tot plegat encara prengui més força. La cursa i caminada saludables, la competició de bàsquet i l’arrossada han estat les propostes que més han agradat i cridat l’atenció. Ara bé, també s’han dut a terme interessantíssims cursos i tallers dedicats a l’aprenentatge sobre el malbaratament alimentari, salut i prevenció en laboratoris, a més a més de caminades i vingudes a peu o amb bicicleta des de diferents poblacions veïnes de la Universitat. Tot plegat conforma una programació molt envejable per a tothom.

– Sònia Rubio