Consells de la Generalitat sobre salut laboral

En l’entrada d’avui exposarem els consells sobre salut laboral que la Generalitat de Catalunya exposa en les seves publicacions, a través de Gencat:

A – Menjar Sa…

  • just eat Cal fer entre 3 i 5 àpats al llarg del dia. L’esmorzar, el dinar i el sopar i els complements entre hores, un a mig matí i l’altre per berenar.
  • És convenient beure aigua sovint (6 – 8 gots/dia), especialment en entorns calorosos o si es treballa a l’aire lliure.

Si a l’hora de dinar opteu per:

  • Menú de restaurant o del menjador de l’empresa: Cal fer una tria o escollir plats únics. I moderar la mida de les racions, sobretot si la feina que es fa és sedentària.
  • La carmanyola: Cal donar prioritat als farinacis (pasta, arròs, llegums, patates) i a les verdures, amb petites porcions de carn, ous o peix. D’altra banda, adequar les quantitats a les pròpies necessitats i prioritzar les postres de fruita fresca.
  • L’entrepà: Por ser una bona opció per a alguns dies. S’hi ha de posar imaginació i varietat, fent-lo amb diferents tipus de pans (pa integral, de llavors, etc.) i de farcits (verdures escalivades, truites, etc.).

Qualsevol de les opcions anterior por ser adequada si es complementa, pel que fa als aliments ingerits, amb la resta d’àpats del dia, especialment amb el sopar.

És bo prendre 2 o 3 peces de fruita fresca al dia.

A la feina, és recomanable tenir “un petit rebost” amb alguns aliments i begudes. Se n’ha de fer una tria saludable, prioritzant els aliments de baix contingut en greix, sal i sucres (millor entrepans, fruita seca, etc.).

B – I moure’s…

iStock_000004142244XSmallAcumular un mínim de 30 minuts d’activitat física moderada, cinc o més dies per setmana és molt aconsellable.

A la feina va bé…

  • Fer servir les escales. Si n’hi ha moltes, combinant-les amb l’ascensor.
  • Participar en l’organització i/o en l’oferta d’activitats físiques a l’empresa.

Com es pot augmentar el nombres de passes diàries realitzades?

  • Per anar a treballar, fer els encàrrecs, etc., desplaçar-se de manera activa, a peu o en bicicleta.
  • Si s’opta per l’ús del transport públic, es pot baixar alguna parada abans d’arribar a la destinació i acabar el recorregut caminant.
  • Si es va caminant, és bo intercalar alguns minuts de marxa més ràpida.
  • Fent caminades de 10 minuts durant el dia: abans d’anar a la feina, a l’hora d’esmorzar o de dinar.
  • Buscar les ocasions per ser físicament actius. Per exemple: si es treballa en una oficina, utilitzar una impressora que estigui una mica allunyada.

Pràcticament sempre hi ha una opció activa. Busqueu-la i convertiu-la en un hàbit”.

Consells saludables

  • Respectar l’horari i el nombre d’àpats és important per mantenir una alimentació saludable.
  • Com més varietat d’aliments consumim, més garantim les necessitats nutricionals.
  • Posem-nos objectius fàcilment assumibles.
  • Augmentem el nivell d’activitat física de forma gradual i progressiva.
Fotografies per: Webconsultas i just-eat

Deixa un comentari