Caminar i córrer poden aportar beneficis similars a la salut

Durant l’exercici físic podem fer servir diferents tipus d’intensitat, que ens aportaran un rendiment diferent segons el nostre propi nivell físic. La pàgina My Health News Daily, ens presenta un article molt interessant on es parla dels beneficis de caminar i de córrer.

HealthEls caminants que de vegades poden sentir-se com si estiguessin molt avall dins la cadena de l’exercici ara poden mantenir el cap una mica més alt. Quan parlem de reduir els factors de risc de malalties cardíaques, segons aquest estudi, caminar és tan bo com córrer.

Després de sis anys seguint un gran nombre de corredors i caminants, els investigadors van trobar que córrer redueix el risc de desenvolupar hipertensió (és a dir, la pressió arterial alta) en un 4,2%, nivells alts de colesterol en un 4,3% i en un 12,1% la diabetis.

Tot i això, caminar també es va trobar que tenia uns resultats similars, reduïa el risc de pressió arterial alta en un 7,2% , el colesterol alt en un 7% i un 12,3% la diabetis.

Córrer també redueix el risc de desenvolupar malalties coronàries en un 4,5%,comparat amb un 9,3% per caminar. Tot i així, els investigadors diuen que el petit nombre de persones amb malalties coronàries dins l’estudi fa difícil de determinar si caminar i córrer causen una reducció similar del risc.

Els investigadors van analitzar els hàbits d’exercicis de 33.060 corredors vinculats a l’estudi de la salut del  National Runners i de 15.045 caminants que participaven a l’estudi de salut del National Walkers.

A l’inici de l’estudi, els investigadors van avaluar la quantitat d’activitat física realitzada per cada corredor i caminador i es calculava la quantitat d’energia que cada persona gastava. Per calcular la despesa energètica, que es correlaciona amb la intensitat, els investigadors van utilitzar una mesura anomenada MET. Un MET equival a l’energia gastada en estat de repòs. Les activitats que gasten menys de 3 MET es consideren de poca intensitat, les activitats que gasten de 3 a 6 MET es consideren moderades i  les activitats que gasten més de 6 MET es consideren elevades, afirmen els investigadors.

Els centres per al Control i Prevenció de Malalties, Disease Control and Prevention, i la American Hearth Association (AHA), recomanen que els adults facin 30 minuts diaris, cin dies a la setmana d’exercici moderat, o mínim 20 minuts diaris, tres dies a les setmana d’intensitat elevada. “L’objectiu és incrementar la freqüència cardíaca, que construeix l’aptitud cardiovascular, controla el pes i redueix el risc de malalties cròniques”, segons un informe del 2007 a ​​la revista Medicine & Science in Sports & Exercise.