Dia Mundial de la Son

Avui, 20 de març  se celebra el Dia Mundial de la Son. El motiu és conscienciar la gent de la importància de reposar un mínim d’hores cada dia. Dormir bé es relaciona amb una bona qualitat de vida. Sovint, la rutina i els hàbits del dia a dia ens impedeixen dormir les hores que caldria i això afecta el nostre benestar, tant físic com mental.

El-bebe-tiene-el-sueno-invertido_articulo_landscapeSegons el diari Los Tiempos, en el seu article Día Mundial del Sueño, es calcula que el 45% de la població mundial pateix algun trastorn de la son.

D’altra banda, la Sociedad Española del Sueño explica que els trastorns primaris de la son es divideixen en dos grups:

– El primer és el de les Disòmnies, o sigui trastorns de la quantitat, la qualitat i l’horari de la son. Exemples: Insomni, hipersòmnia, narcolèpsia etc.

– El segon grup es refereix a les Parasòmnies, que són les conductes anormals associades a la son. Per exemple, els malsons, els terrors nocturns, el somnambulisme etc.

Establir una rutina a l’hora d’anar a dormir i a l’hora de despertar-se, no sopar gaire tard, evitar el consum de cafeïna, dormir en un entorn adequat, propiciar una rutina de relaxació etc., són consells per a dormir i reposar millor.

Realitzar activitat física també ens ajuda a descansar millor, segons la Oregon State University dels Estats Units. Això sí, cal evitar fer exercici físic quan quedin menys de 4 hores per anar-nos-en a dormir. I l’exercici més aconsellable és l’aeròbic, realitzat durant 45 minuts o una hora.

Fotografia per: Crecefeliz

Deixa un comentari