La tria del calçat adequat ajuda a prevenir lesions

A l’hora de fer esport, hi ha diferents elements a tenir en compte, alguns es refereixen al propi cos de l’esportista i altres als elements que l’envolten. L’ús del calçat correcte forma part dels elements extrínsecs per evitar lesions, és a dir, és un element extern.

Segons informa José Luis Muñoz Álvarez, del Colegio Oficial de Podólogos de Castilla y León, en un article d’Europa Press, “Escollir un calçar adequat per a la pràctica d’esport redueix fins a un 60% el risc de patir una lesió i ajuda a optimitzar el rendiment esportiu”.

Desde el Colegio Oficial de Podólogos de Castilla y León, informen que hi ha un tipus de calçat adequat per a cada esportista i que aquest es pot saber quin és fent un estudi de diferents característiques del peu: estabilitat, amortiguació, pronosupinació o rangs articulars.Gràcies a aquest estudi l’esportista tindrà millor orientació a l’hora de triar el seu calçat.

Per ajudar-nos a decidir com ha de ser el nostre calçat esportiu, el podòleg Jordi Carbó ens comenta, en un article del Diario de Navarra, nou punts principals a tenir en compte i que van més enllà de l’elecció segons el preu; hem de tenir en compte, per exemple, quin és el millor moment del dia per comprar calçat.

zapas

(Foto de Josiah Mackenzie a flickr)

2 thoughts on “La tria del calçat adequat ajuda a prevenir lesions”