Nivells recomanats d’activitat física (OMS)

L’Organització Mundial de la Salut ha publicat les seves Recomanacions mundials sobre activitat física per a la salut en un extens document que podeu consultar a l’enllaç anterior i del qual avui ens agradaria destacar l’apartat que parla sobre els nivells recomanats d’activitat física en funció de l’edat de les persones.

El primer grup aglutina els nens i els adolescents que tenen entre 5 i 17 anys, per als quals l’activitat física consisteix bàsicament en jocs, esports, desplaçaments, activitats recreatives, educació física o exercicis programats en el context de la família, l’escola o altres activitats en grup. Per millorar les funcions cardiovasculars i respiratòries, les musculars i la salut òssia, es recomana que els nens i joves entre 5 i 17 anys acumulin un mínim de 60 minuts diaris d’activitat física moderada o intensa. El tipus d’activitats haurien de ser sobretot aeròbiques, però també algun tipus d’exercici que reforci els músculs i els ossos com a mínim tres vegades a la setmana.

El segon grup és molt ampli i comprèn tots els adults de 18 a 64 anys, que entenen l’activitat física a partir d’activitats d’oci, desplaçaments a peu, el treball, les feines domèstiques, els esports o exercicis programats en família o entre amics. En aquest cas es recomana acumular un mínim de 150 minuts setmanals d’activitat aeròbica moderada, o bé 75 minuts d’activitat intensa, en sessions que durin com a mínim 10 minuts. Com més minuts setmanals es facin, més beneficis hi ha per a la nostra salut. A més, s’haurien de realitzar també activitats per reforçar els músculs com a mínim dues vegades per setmana.

Per acabar, als majors de 65 anys, practicant activitat física de la mateixa manera que el grup anterior, en períodes de temps molt similars, però en els casos de persones d’edat avançada amb mobilitat reduïda haurien de fer també, com a mínim tres vegades a la setmana, activitats per a millorar l’equilibri i evitar caigudes.

En conjunt, considerant els tres grups d’edat, els beneficis que pot aportar l’activitat física són molt més grans que els derivats de practicar-la. Quan s’inverteixen 150 minuts setmanals en realitzar exercicis físics d’un nivell moderat, el nombre de lesions de l’aparell locomotor és molt més baix. Per a la població en general, el risc de lesions de l’aparell locomotor disminuiria si es fomentés un pla d’activitat física moderada que anés augmentant progressivament la persona fins que assolís un nivell d’alta intensitat.

Deixa un comentari