Fer menys exercici per perdre pes

Sense afany de ser pessimistes, sinó realistes, ja hem avançat més d’una vegada que l’exercici físic no fa miracles a l’hora de voler perdre pes si no es fa al mateix temps que una dieta equilibrada. De fet, diversos estudis han coincidit en que si no fem canvis en la dieta, normalment, baixar de pes serà molt complicat, tal i com explica aquest article als blocs del NYTimes. I, de postres, si no escollim amb cura quins exercicis farem, fins i tot podem arribar a guanyar quilos.

Per a un estudi de la Universitat de Copenhage, un grup d’homes entre 20 i 30 anys es van sotmetre a una determinada quantitat d’exercici físic durant 13 setmanes sense canviar gens la seva dieta. Els resultats van ser més positius per als homes que formaven part del grup que treballava durant 30 minuts, mentre que el grup que ho feia durant una hora va perdre menys pes.

Una possible explicació és que els homes que havien fet exercici durant 60 minuts havien estat menjant més i, d’altra banda, l’estudi va comprovar que quan acabaven de fer activitat física es passaven la resta del temps descansant –segurament perquè estaven cansats–. En canvi, el grup que s’havia entrenat durant mitja hora havia estat més actiu que els altres durant la resta del dia, ja que després de fer exercici havia continuat fent petits gestos com anar caminant als llocs o pujar escales en lloc d’agafar l’ascensor.

Per tant, els resultats de l’estudi van demostrar que les sessions curtes d’exercici físic eren més efectives a l’hora de cremar calories perquè després no et senties amb la necessitat de reposar molt temps.  Tot i així, cal remarcar que l’estudi es va fer només en homes i d’una mateixa edat, de manera que altres grups de població amb un metabolisme diferent podrien haver reaccionat d’una altra manera. A més, l’objectiu de fer esport no ha de ser només fer perdre pes, sinó ajudar-nos a mantenir una bona salut, per la qual cosa fer qualsevol tipus d’activitat física sempre és millor que no fer-ne cap.