Any nou, temàtiques noves!

Arriba un nou any al SAF i ja tenim moltes coses preparades. Un dels nostres desitjos d’aquest 2013 que tot just comença és dinamitzar més encara les activitats i alhora fer que siguin coherents entre sí per avançar i gaudir de l’activitat física mentre ens formem, aprenem, ens activem, ens relacionem entre nosaltres i som solidaris. I el fil que seguirem per aconseguir-ho és el de la temàtica mensual del SAF!

Cadascun dels 12 mesos de l’any tindrà com a referència un tema central al voltant del qual giraran les activitats programades del SAF. Per determinar els temes que es tractaran ens basarem en les pròpies activitats, dates significatives (com els dies mundials dedicats a una causa), festes tradicionals, estacions de l’any i climatologia, accions solidàries com el banc d’aliments o la socialització de llibres, etc. De moment, ens agradaria avançar-vos la temàtica general dels mesos que ens queden per endavant:

El gener és el mes d’activitats relacionades amb dieta saludable i exercici físic, ja que encara està relacionat amb el Nadal que ha estat un període en el qual potser ens hem excedit una mica a l’hora de menjar i beure. Les activitats de febrer giraran al voltant de la formació, donant-vos informació sobre la millor manera d’evitar lesions a l’hora de fer la vostra pràctica d’activitat física i celebrarem també el carnestoltes.

Després de deixar l’hivern enrere, el març el dedicarem a cuidar el nostre cos tot millorant la nostra ment i a gaudir de benestar a partir de la pròpia imatge. Es potenciaran les activitats aeròbiques, havent-hi una nova edició del Cardioranquing, i se celebrarà com cada any la Setmana de la Dona al SAF on es potenciarà el tema de l’assessorament tècnic. Amb l’abril arribarà la setmana del campus saludable i la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física, amb una caminada popular, i del Dia Mundial de la Salut. Amb motiu de la diada de Sant Jordi, el SAF promourà la socialització de llibres. Per tancar la primavera i amb motiu del Dia del Treball, el maig serà el mes que dedicarem a la salut laboral fent activitats formatives relacionades amb la pràctica d’activitat física a la feina.

Arribarà la calor i les vacances d’estiu, i el mes de juny se centrarà en les activitats per als més menuts del SAF, que ja no aniran a l’escola però podran participar del Campus esportiu de la UAB i fer servir amb la família les instal·lacions si disposen de la quota familiar. El juliol serà el mes que inclourà activitats relacionades amb la importància d’ alimentar-se i hidratar-se bé, es farà una acció de socialització de joguines i es farà una sessió de cinema a la fresca al solàrium de la piscina. L’agost, mes de vacances per excel·lència, tindrà com a leiv motif la pràctica esportiva a l’aire lliure amb el lema passa’t-ho bé en qualsevol lloc amb la família i els amics.

El setembre ens farà tornar a la rutina i prendran protagonisme les competicions i tota mena d’activitats en grup, ja que és una època de retrobament amb aquells que no hem vist durant l’estiu. La relació entre la pràctica d’activitat física i la millora de les capacitats cognitives serà l’eix de treball del mes d’octubre, que també es quan venen al SAF de manera gratuïta els i les estudiants de primer any de la UAB. Entrarem al tram final de l’any i quan arribi novembre parlarem del falsos mites referits a la pràctica de l’activitat físic, i tornarem a celebrar la Castanyada i el Halloween.

Per acabar, desembre ens tornarà a situar a l’hivern, però també portarà les vacances de Nadal i les promocions i l’activitat en família, ajudant-nos a tancar d’aquesta manera el cercle d’activitats emmarcades dins del 2013.

Esperem que gaudiu de totes les activitats i recordeu que sense vosaltres no tindrien cap sentit. Des del SAF us desitgem un bon any i posarem tot el que sigui possible de la nostra part per tal que el gaudiu d’allò més amb l’ajut de l’activitat física!