Dorm millor practicant activitat física diàriament

Practicar activitat física influeix en la millora de la qualitat de les nostres hores de son, tal com s’explica a aquest article publicat al ScienceDaily. Les persones que dediquen aproximadament 150 minuts d’exercici a la setmana no només estan més actives i despertes durant el dia, sinó que dormen molt millor quan arriba la nit, segons un estudi publicat a la revista Mental Health and Physical Activity.

L’estudi es va fer a partir d’una mostra de 2.600 persones entre 18 i 85 anys i va donar com a resultat aquest límit dels 150 minuts a partir del qual els homes i les dones se sentien més descansats. Es va comprovar que, realitzant activitat física moderada o d’alta intensitat durant aquest temps cada setmana, es pot augmentar fins a un 65% la qualitat de les nostres hores de son. Es tracta d’una dada significativa, ja que cal tenir en compte que hi ha molta gent que té problemes per dormir bé: als Estats Units, per exemple, un 35-40% dels adults tenen dificultats per adormir-se.

D’aquesta manera, practicant activitat física i descansant millor, augmenta la capacitat de concentració de les persones i s’eviten riscos de salut, i especialment problemes cardiovasculars. Per això, si voleu sentir-vos millor i més desperts durant el dia, us animem a fer una mica d’exercici de forma regular, sempre tenint en compte quins són els vostres límits i de manera controlada, ja que tan sols amb aquest nivell constant d’activitat com a suport del vostre dia a dia ajudareu el vostre cos a mantenir un bon estat de salut.

Deixa un comentari