Emocions i nutrició

Diuen que som allò que mengem i és cert, ja que el cervell és l’òrgan que més recursos energètics consumeix. L’estil de vida dels nostres avantpassats va fer que evolucionéssim de tal manera que el nostre cos triés els nutrients que aporten més energia, com ara els greixos, que redueixen el nivell d’estrès de les persones. Així ens ho expliquen a l’article de Munideporte “Emociones y nutrición”, que podeu consultar per a ampliar aquest resum.

Els diferents nutrients dels aliments que ingerim influeixen d’una manera o una altra el nostre sistema nerviós, en funció del tipus que siguin. Alguns ens protegeixen dels trastorns emocionals, d’altres augmenten el risc de depressió i uns altres faciliten la memòria a curt termini. A més, independentment dels nutrients que aportin, la qualitat del gust que tinguin els aliments també pot arribar a provocar emocions, tant positives com negatives.

En funció de què mengem, doncs, podem sentir-nos de diferents maneres. I la situació també es produeix a la inversa: segons com ens sentim, triarem uns aliments o uns altres i en menjarem més o menys quantitat. Els problemes poden arribar quan es trenca l’equilibri entre les emocions i la ingesta d’aliments, ja que hem de saber trobar els límits de menjar per plaer o els de deixar de fer-ho quan no ens sentim bé. Aquest fet és molt important perquè, si es porta la situació a l’extrem, les persones poden arribar a patir trastorns de la conducta alimentària, com l’obesitat o l’anorèxia, dues situacions en les quals hi influeixen factors emocionals.

Deixa un comentari