Mantenir una bona salut tan sols fent 6.000 passes, durant la maduresa

Les dones de mitjana edat poden mantenir-se en bon estat de salut si practiquen habitualment activitats ens les que facin 6.000 passes o més, o sigui l’equivalent a caminar durant una hora al dia, més o menys. Així ho demostra un estudi del Brasil, publicat a la revista Menopause, del qual ens parla aquest article del Medical News Today, que assegura que encara que siguin només activitats del dia a dia, sense incorporar exercicis específics, el nivell d’aquestes redueix el risc de desenvolupar diabetis i altres malalties relacionades amb el metabolisme de les dones durant la maduresa.

La investigació s’ha realitzat a partir de l’estudi de 292 dones entre 45 i 72 anys i del seguiment de les passes que feien diàriament durant una setmana sencera, així com la realització de testos de colesterol i nivells de sucre a la sang, en prevenció de l’obesitat i de malalties cardiovasculars. Les que caminaven menys de 6.000 passes al dia eren considerades inactives i les que superaven aquesta xifra eren actives. Els resultats van donar una mitjana de 5.251 passes entre totes les dones, però amb una diferència molt notable entre les actives, que en caminaven una mitjana de 9.056, i les inactives, que en feien aproximadament 3.472.

Als riscos de l’obesitat que pot causar una vida sedentària cal afegir que el grup de les dones inactives es va mostrar més propens a fumar i patien més els efectes de la menopausa. No és difícil assolir la xifra de les 6.000 passes si sabem d’on treure els minuts per a caminar i a vegades els petits detalls són els que marquen la diferència: utilitzar les escales en comptes de l’ascensor, anar a fer un volt a l’hora d’esmorzar o sortir a passejar al vespre després de sopar acompanyats de la família o dels amics, o sortint a passejar el gos o la gossa de casa.

Deixa un comentari