Per la salut dels ossos: mou-te!

Un dels nombrosos beneficis de la pràctica regular d’activitat física és que ens ajuda a mantenir els ossos forts i a prevenir l’osteoporosi, especialment si ho convertim en una rutina des que som petits. La salut dels nostres ossos és fonalmental, tant per a consolidar l’estructura del cos com per a protegir els òrgans vitals i per proveir-nos de calci; tot això fa que a la llarga millori la nostra qualitat de vida, tal com s’explica en aquest article de Helium.com.

La pràctica d’activitat física ens ajuda a adquirir els minerals necessaris per a consolidar una bona estructura òssia durant la infantesa, i la continuïtat de pràctica d’algunes activitats ajuda també a guanyar musculatura i a prevenir les fractures òssies en cas de caiguda. Efectivament, els i les joves que practiquen esport de manera regular tenen un nivell de massa òssia més elevat que qui no ho fa. Jugar a tennis, ballar o córrer són activitats que, d’alguna manera i a nivells diferents, ens fan anar contra la gravetat i que, per tant, fan que treballin els nostres músculs, ens fan moure tot l’esquelet, a la vegada que fan que treballi la nostra ment i el sistema cardiovascular.

També són molt importants els exercicis de resistència, que ens ajuden a guanyar massa muscular. Fer peses o fer servir bandes de resistència ens ajuda a treballar àrees específiques del cos i les reforcen. En el cas de les persones que pateixen osteoporosi, el terapeuta els recomanarà, a més d’adoptar bons hàbits de postura, que protegeixin la seva esquena a partir d’exercicis que requereixin moviment i que evitin els cops forts.

Quina és la durada que han de tenir la pràctica dels exercicis per a mantenir en bon estat els nostres ossos? En el cas dels adults, uns 30 minuts diaris d’activitat física moderada són suficients, mentre que els nens necessiten fer el mateix un mínim d’una hora al dia. És molt important fer-ho des de la infantesa, però els ossos no es mantindran bé tots sols la resta de la nostra vida, sinó que haurem de seguir practicant exercici físic de manera regular i amb un cert nivell.

Deixa un comentari