Treballar els abdominals

Després de l’espera, per fi ha arribat el dia. Aquest migdia tindrà lloc a la SA2 del SAF el taller d’abdominals! Si no us vau poder inscriure al taller, no patiu, ja que a continuació us presentem algunes de les nocions bàsiques que cal tenir en compe a l’hora de fer abdominals. Recordeu que és una activitat que podeu fer a casa i en qualsevol moment del dia, però sempre vigilant de fer-ho de la manera adequada per a no fer-vos mal i aconseguir els efectes desitjats.

En aquesta fitxa del Mou-te online, un dels recursos que ofereix la web del SAF, trobareu totes les pautes per a la correcta realització dels abdominals. De moment, tant si us heu pogut apuntar al taller com si no, us volem recordar alguns dels aspectes més importants:

  • Cal tenir precaució amb la posició de l’esquena. La posició correcta de les cames i el fet que tota l’esquena toqui a terra són un primer pas indispensable per a fer abdominals.
  • Amagar la panxa en tot moment ajuda a activar els abdominals des del primer moment.
  • Les mans mai empenyen el cap, sinó que és el cap que es recolza sobre les mans. D’aquesta manera evitareu fer-vos mal a les cervicals i generar tensió a la zona.
  • Les parts del cos implicades en la realització dels abdominals segueixen un ordre d’aparició que cal respectar. A més, s’ha de fer de manera lenta i mantenint una respiració continuada.

Si voleu conèixer quin és aquest ordre i els diferents tipus d’exercicis que podeu fer per a treballar els vostres abdominals, premeu l’enllaç anterior i consulteu la fitxa sencera. Recordeu que tenir uns abdominals treballats us aportarà molts beneficis físics, ja que les seves funcions són precisament mantenir el cos en posició recta, produir la flexió, inclinació i rotació de la columna vertebral, limitar la inspiració màxima i afavorir l’expiració, entre d’altres.

Deixa un comentari