Els nens es poden mantenir en forma amb només set minuts d’activitat física intensa

Els miracles no existeixen i beneficiar-se de l’activitat física per a gaudir de millor salut no s’aconsegueix en poc temps, sinó que requereix esforç i constància. Tanmateix, hi ha un sector de la població que se n’escapa. Un estudi canadenc de la Universitat d’Alberta ha descobert que els nens només necessiten set minuts d’activitat física intensa per a mantenir una vida saludable. L’únic problema és que molts d’ells ni tan sols hi dediquen els set minuts necessaris i porten una vida sedentària.

Actualment, els nens dediquen un 70% del seu temps a activitats sedentàries com mirar la televisió, jugar a videojocs o navegar per Internet, un 23% a un tipus d’activitat física suau i només un 0,6% a activitat física vigorosa, que en el cas dels nens és precisament la que està relacionada amb un millor estat de salut i la prevenció de l’obesitat. Havíem vist en altres articles que l’activitat física moderada tenia molts més beneficis, però en el cas dels més joves l’estudi no ha trobat diferències en l’estat físic dels nens que hi ha participat a mesura que dedicaven més temps a l’activitat moderada.

En canvi, aquells que practicaven activitat física intensa durant set minuts o més veien augmentats considerablement els beneficis que els aportava. Per tant, tal com indica el Professor Lewanczuk sobre l’estudi, una caminada no seria suficient per a ells. Els nens han de sortir de casa i fer activitats d’alta intensitat, a més d’altres activitats moderades que practiquin de manera regular. A l’escola són molt més actius, però quan són a casa poden passar-se una tarda sencera asseguts davant d’una pantalla.

Si us interessa el tema, podeu llegir l’article sencer publicat a l’edició online del Daily Mail sota el nom “Children need just seven minutes of energetic exercise a day – but most don’t even get that, finds study”.