Activa’t i augmenta la teva esperança de vida

Un estudi dirigit per l’Institut Nacional de Càncer dels Estats Units ha determinat que l’activitat física està relacionada amb un augment de l’esperança de vida de fins a 4,5 anys, fins i tot en aquelles persones que tenen sobrepès –que inicialment tenen una esperança de vida més baixa– i aquelles que practiquen poc exercici. En aquest cas, tot és millor que res, tal com s’explica a l’article de La Vanguardia que recull els resultats de l’estudi.

De fet, els experts asseguren que és millor l’activitat física moderada que la d’alt nivell, si això suposa dedicar-hi més temps, encara que sigui a una intensitat més baixa. Els resultats de l’estudi conclouen que les persones que practiquen només la meitat de l’activitat recomanada ja veuen augmentada la seva esperança de vida fins a 1,2 anys més, mentre que els qui segueixen el nivell recomanat aconsegueixen un augment de fins a 3,4 anys i els que doblen aquest esforç en guanyen 4,2. Així, una caminada lleugera durant les estones de temps lliure pot aconseguir efectes a llarg termini, mentre que no fer res produeix justament l’efecte contrari.

Segons l’article “Get up. Get out. Don’t sit”, publicat en un blog del New York Times, cada hora que passa una persona mirant la televisió o fent una activitat semblant que suposi estar assegut sense fer res redueix l’esperança de vida fins a 21,8 minuts. Si, a més, es tracta d’un fumador, l’esperança es redueix fins a onze minuts menys per cada cigarreta. Per tant, una persona adulta que miri la televisió una mitjana de sis hores al dia podria viure 4,8 anys menys que una persona que dedica el seu temps lliure a l’activitat física.