Emocions i nutrició

Diuen que som allò que mengem i és cert, ja que el cervell és l’òrgan que més recursos energètics consumeix. L’estil de vida dels nostres avantpassats va fer que evolucionéssim de tal manera que el nostre cos triés els nutrients que aporten més energia, com ara els greixos, que redueixen el nivell d’estrès de les persones. Així ens ho expliquen a l’article de Munideporte “Emociones y nutrición”, que podeu consultar per a ampliar aquest resum.

Els diferents nutrients dels aliments que ingerim influeixen d’una manera o una altra el nostre sistema nerviós, en funció del tipus que siguin. Alguns ens protegeixen dels trastorns emocionals, d’altres augmenten el risc de depressió i uns altres faciliten la memòria a curt termini. Continua la lectura de Emocions i nutrició

Els alts nivells d’activitat física desgasten més el cartílag dels genolls

Els nivells d’activitat física massa alts i durs poden accelerar la degeneració del cartílag als genolls quan som adults, tal com explica aquest article publicat a Surgical Products.

L’estudi anual de la Societat de Radiologia d’Amèrica del Nord (RSNA) ha constatat, després d’analitzar durant quatre anys un grup d’adults, que una de cada dues persones als Estats Units desenvoluparà artritis als 85 anys.

Els investigadors van mesurar el desgast del cartílag en diferents visites, mentre que els participants de l’estudi els explicaven a través d’un qüestionari quin tipus d’activitat física havien estat fent, el temps que hi havien dedicat i el nivell. Aquells que havien participat en activitats on hi ha més impacte, com anar a córrer, patien una major degeneració del cartílag i potenciaven així el risc de patir artritis a l’articulació. El mateix van veure que passava amb els que feien qualsevol tipus d’activitat física a un nivell massa fort.

És per això que els metges recomanen a aquelles persones amb més possibilitats de patir artrosi, ja sigui per les seves característiques físiques o per la seva predisposició genètica, que realitzin preferiblement esports sense gaire impacte, com caminar o nedar, que són més beneficiosos per a la seva salut.

Mantenir una bona salut tan sols fent 6.000 passes, durant la maduresa

Les dones de mitjana edat poden mantenir-se en bon estat de salut si practiquen habitualment activitats ens les que facin 6.000 passes o més, o sigui l’equivalent a caminar durant una hora al dia, més o menys. Així ho demostra un estudi del Brasil, publicat a la revista Menopause, del qual ens parla aquest article del Medical News Today, que assegura que encara que siguin només activitats del dia a dia, sense incorporar exercicis específics, el nivell d’aquestes redueix el risc de desenvolupar diabetis i altres malalties relacionades amb el metabolisme de les dones durant la maduresa.

La investigació s’ha realitzat a partir de l’estudi de 292 dones entre 45 i 72 anys i del seguiment de les passes que feien diàriament durant una setmana sencera, així com la realització de testos de colesterol i nivells de sucre a la sang, en prevenció de l’obesitat i de malalties cardiovasculars. Continua la lectura de Mantenir una bona salut tan sols fent 6.000 passes, durant la maduresa