Fer esport o tornar-hi després dels 40

Mantenir-se en forma necessita una mica més d’atenció i de dedicació després dels 40 anys. Tots hem sentit la frase “Quina sort!” en referència a les persones d’aquesta edat que mantenen una bona forma física. Però la veritat és que aconseguir-ho depèn més d’una pràctica regular d’activitat física que de tenir bona sort. Sentir-se jove i amb vitalitat és una opció que un mateix pot escollir i l’esport és una de les millors activitats que pots fer per a sentir-te d’aquesta manera. Per tal que puguis continuar tenint una ment i un cos saludables, aquest article que hem trobat a Doctissimo t’informa sobre la millor manera d’entrar o de reincorporar-te a la pràctica esportiva després dels 40. Tot seguit t’oferim un petit resum de l’article, que està en anglès, però et recomanem llegir-lo sencer.

Per què és important?

Amb el pas del temps, els nostres músculs necessiten més exercici per a mantenir-se forts i guanyar flexibilitat. No és només una qüestió estètica, sinó una manera de prevenir els mals derivats d’una mala musculatura, com per exemple el mal de les articulacions, especialment dels genolls, o els problemes d’esquena, la qual cosa ens faria sentir més grans del que realment som. De la mateixa manera, l’activitat física ens ajuda a millorar la circulació de la sang, així que també és beneficiosa per al nostre cor.

Tornar a practicar esport

El primer que cal fer abans de posar-nos o de tornar a practicar esport és passar una revisió mèdica per tal de conèixer l’estat del cos i les seves possibilitats. Els esports més adequats són els de resistència, com ara el ciclisme o sortir a caminar llargues distàncies. Pel que fa a la flexibilitat, les millors activitats són Tai-txi-txuan, Ioga i Pilates, sobretot  quan es practiquen a l’aire lliure. D’altra banda, l’avantatge d’anar a un gimnàs és que pots demanar consell a un entrenador personal o un altre professional. És molt recomanable per tal d’orientar correctament el teu entrenament, però també en el cas que tinguis algun tipus de molèstia mentre practiques esport.

Moderació

Per tant, la tornada o la iniciació a l’esport s’ha de fer extremant les precaucions, a partir de les limitacions de cadascú. No és recomanable posar-se a fer activitats que sobrepassin les nostres capacitats físiques: és fàcil mantenir-se en forma després dels quaranta, però hi ha certs límits que no podem ultrapassar. Hi hem de dedicar el temps que ens sigui possible, tant pel que fa  a la dificultat de combinar-ho amb la feina, com per adaptar-nos a les capacitats del nostre cos.

Una bona activitat per després dels 40 anys és el RunningTime del SAF. Pots omplir aquesta enquesta per a fer-nos saber quines són les teves característiques i et podrem ajudar a seguir el teu propi ritme. Anima’t a córrer amb nosaltres cada dimarts a les 14h!

Deixa un comentari