AUTOAVALUACIÓ

Considero que al llarg d’aquest breu temps que he dut a terme aquesta assignatura de Comunicació i Interacció Educativa 2, he portat les entrades al dia. El que passa és que les he anat configurant en brut, i en forma d’esborrany. Degut a això, totes les entrades sembla que estiguin escrites al mateix dia, perquè en el moment de la veritat, les he anat canviant i he anat afegint-les conforma jo he considerat que han estat perfectes. Aixì doncs, trobo que he participat activament en aquest treball.

Puc afirmar que l’entrada que més m’ha agradat i que considero que és la que millor treballada està, és la del fotomuntatge audiovisual, degut a que ja he fet varies creacions audiovisuals per varis motius (aniversaris, treballs…) i penso que és quelcom que em surt bastant bé i que se jugar amb l’audio i les imatges.

Considero que és molt interessant el·laborar un blog d’aquesta manera i amb aquesta llibertat de poder-ho fer segons el criteri de cadascú. Això ha provocat que jo estigués més activa i hagi aprofitat més el temps a l’aula per a dur a terme les tasques. Penso que d’ara en endavant, seguiré amb aquesta tasca de la creació d’entrades per al blog degut a que pot arribar a ser com un hobbie per a mi. Per altra banda, penso que he aprés moltes coses que les podré aprofitar en el meu futur professional, però també en el meu futur per a qualsevol altre treball.

També he de dir que jo he sigut sempre una persona poc creativa, però amb les entrades penso que m’he deixat anar, i mica en mica anava escribint, penso que he anat millorant entrada a entrada. Tot i aixì he trobat a faltar més classes sobre el que realment ens interessa de cara a l’àmbit de l’educació, i no tant pel que fa als elements audiovisuals i a la seva anàlisi.

Anàlisi d’una escena de la pel·lícula : “Percy Jackson y el ladrón del rayo”

En aquesta escena de la pel·lícula “Percy Jackson y el ladrón del rayo” apareixen els protagonistes del film. Podem obervar com el tipus de llum intervé en l’actitut del personatge.

Al principi, s’observa com la càmera es va apropant al personatge anomenat Medusa (és el personatge que té serps com a cabells), i així mostra una llum dura, degut a que contrasta el fons obscurs de la nit, i també  la roba negra del personatge amb la blancor que fa que la cara del personatge tingui aquesta il·luminció, que sembla que sigui pròpia, però realment és artificial. Tot i això, hi ha escenes que aparenten tenir la llum natural, pel fet de ser a l’aire lliure.

En definitiva, gràcies al correcte ús de les llums dins la pel·lícula podem arribar a predir el que passarà.

Muntatge audiovisual 2: guió tècnic

El guió tècnic tracta sobre tots els elements de caire tècnics que es poden explicar a través, en aquest cas, d’un fotomuntatge audiovisual com el anteriorment esmentat.

Per començar, les imatges que apareixen al fotomuntatge són fotografies extretes d’Internet, són imatges que corresponen a “Les Set Meravelles del Món Grec i Modern”, així doncs es tracta de: les piràmides de Giza, els Jardins de Babilònia, el Temple d’Àrtemis, l’Estàtua de Zeus, el Mausoleu d’Halicarnàs, el Colós de Rodes, el Far d’Alexandria, el Machu Picchu, el Crist Redemptor, la Ciutat de Petra, el Colosseu de Roma, el Chichén Itzá, el Taj Mahal i la Gran Muralla Xinesa.

D’aquesta manera, n’hi ha 5 fotogrames que tenen una duració de 4 segons (Les Piràmides de Giza, els Jardins de Babilònia, el Mausoleu d’Halicarnàs, el Colosseu de Roma i el Chichén Itzá), desprès n’hi ha una sola imatge que té una duració de 3 segons (el Colós de Rodes). Seguidament hi ha unes altres tres imatges que duren 5 segons (la Ciutat de Petra, el Taj Mahal i la Gran Muralla Xinesa). Així doncs, les altres 5 imatges tenen una durada de 6 segons (el Temple d’Àrtemis, l’Estàtua de Zeus, el Far d’Alexandria, el Machu Picchu i el Crist Redemptor). Pel que fa a la portada i a l’últim fotograma duren 5 segons.

Per altra banda, el fragment de la música que sona es titula “A beautiful life” de Tim McMorris, i comença amb el primer fotograma, així doncs el vídeo té una duració de 1:07 minuts.

Muntatge audiovisual 1 : guió literàri

El meu muntatge audiovisual està basat en Les Set Meravelles del Món. Primer de tot eren únicament les del Món Grec, però finalment vaig afegir les del Món Modern també, perquè considero que Meravelles en són totes, així doncs, per què hauria de utilitzar-ne unes i altres no? Per altra banda, aquestes icones mundials tenen molt de significat per mi, totes i cada una d’elles formen part de petits somnis que vull que configurin la meva vida, és a dir, m’agradaria molt anar a veure-les en persona. Així doncs, amb aquest fotomuntatge vull mostrar la bellesa que desprèn el món on vivim. Per altra banda, la música escollida considero que aporta alegria a les imatges, així per fi, podríem deixar de considerar el fet de visitar altres indrets com a un fet avorrit.

 

 

Pla i angle d’una fotografia

Aquesta fotografia està enfocada des d’un primer pla, tot i que també es veuen els braços del nen, així doncs, es podria pensar que també es tracta d’un pla mitjà. També utilitza un angle lleugerament picat, per mostrar a l’espectador el que veu un adult que maltracta a un nen, és a dir, té una mirada de poder, pel simple de fet de tenir més alçada. Es pot veure com el nen amb la mà diu “STOP”, és a dir, “para” amb anglès, i té la mà lleugerament cap a dalt com per parar el cop que li estàn a punt de donar. Aquest primer pla de la mà està molt enfocat degut a que és el més important de la imatge, ja que forma part d’una campanya contra el maltracte d’infantil. Tot i així, al fons es pot observar la cara de tristesa que mostra l’infant respecte aquest fet tan horrible.

Considero que el fet que denúncia aquesta instantània és molt important, degut a que és una realitat encara avui dia, és un fet que millons de nens estan patint i no és just per ells, degut a que només són infants i l’etapa que els hi toca de viure ha de produir-lis felicitat i alegria i no tristesa i por.

maltrato-infantil-800x416

Plans i angles d’un video

En aquest vídeo es tracta el tema de les diferències que existeixen en el sistema educatiu entre Espanya i Colombia. D’aquesta manera, es remarquen tan les diferències com les semblances, i tot i això, el curtmetratge acaba d’una manera sorprenent.

Per mostrar el tema parlat, la càmera utilitza diversos plans i angles. Comença amb un pla mitjà per mostrar les dues protagonistes, i a continuació es planteja tot un seguit d’imatges a través d’uns primers plans i d’uns plans detall, on s’observen dues realitats. També hi ha varis plans sencers quan s’observa l’esmorzar de les dues nenes. Finalment, també apareix un pla general, on es veuen les dues famílies observant els partits de futbol.  Per acabar, en l’última imatge hi ha un primer pla de les dues cares de les nenes. En aquest curtmetratge apareixen tants primers plans i plans detall perquè el que és interessant són els detalls de les dues vides tant iguals I tant diferents a la vegada.

Pel que fa als angles, s’utilitza l’angle contrapicat per mostrar els edificis d’ambdós països i es fa de manera que els edificis d’Espanya semblen més impressionants. També hi ha un moviment de la càmera en vertical en el moment en que les nenes estan als respectius sofàs de les seves cases i es van movent pel ritme del partit. Per altra banda, també es mostra un moviment de tràveling en el moment en que la Sofia surt de casa i va de camí a l’escola, i per acabar hi ha moviments de zoom en el moment en que es mostren els globus terraqüis i les nenes senyalen on està al seu país en ell.

En conclusió, un determinat angle i pla ens pot fer entendre la història d’una manera o d’una altre, per això aquests detalls són tan importants, perquè així ens n’adonem que cada mínim punt té una voluntat, i per tant, si es canviés perdria totalment el missatge complert que vol mostrar l’escena amb els diversos tipus de plans i angles.

La meva Wiki

He realitzat la creació d’una pàgina web, on parlaré sobre temes d’interès general entre els joves d’avui en dia. Així posant èmfasi en els temes més preocupants com per exemple l’assetjament escolar o el bullying. D’aquesta manera, un apartat d’aquesta pàgina tracta sobre aquest tema en qüestió. En definitiva explico en que consisteix el bullying, qui el duu a terme i qui el rep, i també mostro que provoca aquest maltractament psicològic.

Aqui mostro el link per a poder entrar-hi i saber-ne més: https://sites.google.com/site/reginamons/tema-d-int

 

Eines digitals i educatives

Durant aquests últims anys, la Web 2.0 ha influenciat gairebé tots els àmbits en els que vivim, però un d’aquests ha estat fortament atacat de bona manera: l’àmbit educatiu.

Una de les noves eines digitals ha estat la Wiki, aquesta permet compartir un mateix espai entre diversos usuaris i que aquests intervinguin al mateix temps explicant experiències i duent a terme activitats educatives en línia.

Aquesta dins l’àmbit educatiu ha comportat una innovació degut a que ha permès realitzar les classes d’altres maneres i ha adquirit un sentiment d’atracció per part dels alumnes. Però per a poder aconseguir que sigui una bona eina, aquesta ha de seguir uns punts claus pel que fa a la  configuració correcta de la Wiki. Així s’ha de tenir en compte el tipus de lletra, el color, el tamany, les imatges, etc.

Considero que la meva Wiki és correcta pel que fa als punts assenyalats anteriorment. Aixì doncs, us convido a visitar-la :  https://sites.google.com/site/reginamons/

Les meves competències digitals

Al llarg d’aquest segle ha anat apareixent un nou mitjà que ens ha permès comunicar-nos més fàcilment, també ha facilitat l’arribada d’informació…

Aquesta innovació ha facilitat l’intercanvi d’informació i de comunicació amb altres països, i ha donat l’oportunitat de poder contactar amb persones properes a nosaltres des de diversos indrets. A part, dóna la possibilitat de fer més còmode la vida quotidiana, permeten la compra i la venda des de les nostres llars.

Considero que la meva competència digital és força bona, perquè he nascut dins aquesta era tecnològica, així doncs em permet moure’m lliurement a través d’aquestes eines sense gairebé cap problema. Per altra banda, ha sigut prou necessari la instrucció per part de la meva escola, perquè jo així avui en dia sàpiga quin és el bon ús, per exemple de les xarxes socials i quin no ho és.

A principis d’aquesta era, resultava que qui podia accedir a aquesta nova informació era un privilegiat, degut a que no tothom tenia disponible un ordinador o una xarxa web per a connectar-se i fer-ne ús. Però avui en dia, aquesta percepció ja s’ha dissolt, perquè tothom té a l’abast un telèfon mòbil que ja té incorporat tot tipus d’eines per a la comunicació, que fan que gairebé no siguin necessaris els ordinadors.

El meu ús de les tecnologies sovint té fins educatius, així utilitzant els paquets de Microsoft (Word, Excel, Powerpoint…). Per altra banda, una eina que he utilitzat molt a l’hora de dur a terme presentacions ha estat el Prezzi. Pel que fa en l’àmbit personal, he après a utilitzar programes com el Photoshop, i el Gimp. Tot i així, mai està de més aprendre a utilitzar noves eines i millorar les que ja en tenia constància.

La Web 2.0

Avui en dia, un terme molt utilitzat és el de Web 2.0, i es fa de manera inconscient, degut a que es tracta d’un fenomen social on s’utilitzen diverses aplicacions d’Internet. Aquest terme fa referència a unes determinades aplicacions, degut a això es diu “2.0”, perquè estableix una distinció entre la primera època de les Webs i la segona.

La web 2.0 està formada per plataformes on es poden publicar continguts de varis àmbits d’interès, i també està format per xarxes socials i altres indrets on s’hi poden trobar fotografies, vídeos i en general informació de caire personal.

Segons el meu punt de vista, l’ús que jo els hi dono a les Webs 2.0 és força bo. Utilitzo les Webs que aporten un servei, però no ho faig amb les mes conegudes, com poden ser les Wikipedies, sinó que utilitzo d’altres que són fonts més fiables a l’hora de fer contrasts d’informació. Per altra banda, el que més utilitzo són les xarxes socials, com per exemple Facebook i Skype. Les aprofito, normalment, per un ús personal, és a dir, com a un mètode per relacionar-me amb altres persones, moltes vegades conegudes per la vida real i d’altres conegudes a través d’aquestes xarxes. Però, també per un ús escolar, per poder fer treballs i així facilitar la comunicació entre els membres del
grup.5745e3be691a4e8b405483f135c013fb