Unitat de Formació i Autoaprenentatge (SdL)

Intel·ligència col·lectiva al servei de la formació: [1] Bloc d’aplicacions per aprendre llengües

Abr 14 2009

[51] MANGO

Posted in General |

MANGO

mango-languages_logo.jpg

ForeIgn Language Tutorials
Mango is a free enterprise language learning course online service. Eleven courses are now available in Mango beta release. Each course has 100 lessons available.

This entry was posted on Dimarts, 14 Abril, 2009 at 15:00 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “ [51] MANGO”

1. Clara Says:

Malgrat les seves possibilitats, aquesta entrada té la desventatge de que funciona com un curs d’idiomes dels d’abans i es fa una mica pesat a l’aula. Tot i això, val la pena suggerir-lo com a pràctica individual als alumnes que necessitin reforçar aspectes com ara la pronunciació.

2. Anna Rowe Says:

Wow! Acabo de probar ho. He fet una lecció en Espanyol. He aprés com dir “Hello how are you”. Me ha donat la resposta “Hola como está usted” y després me ha donat una explicació de la paraula “está”

The verb Está can be used as either a second or third person singular form of the verb Estar (“to be”). In the second person, it literally means “You are.” However, when coupled with the pronoun Usted, the verb Está becomes a third person singular verb that creates a sense of formality and respect between the speaker and his audience.

Una mica complicat per el primer dia veritat! Si vull aprendre més haig de començar a pagar…….

Lo que ha escrit Clara sobre la pronunciació es veritat pero hi ha eines millor com Forvo

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.