Unitat de Formació i Autoaprenentatge (SdL)

Intel·ligència col·lectiva al servei de la formació: [1] Bloc d’aplicacions per aprendre llengües

Abr 06 2009

[14] WORDLE

Posted in General |

WORDLE

wordle.png

Creador de núvols de paraules a partir d’un text donat (pot ser una URL). El núvol destaca les paraules que apareixen amb més freqüència al text originari. Les aparences dels núvols poden ser molt diverses. Les imatges dels núvols es poden arxivar, imprimir o desar a la xarxa. Consulteu el comentari d’una persona del Servei de Llengües sobre Wordle.

This entry was posted on Dilluns, 6 Abril, 2009 at 15:05 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 Responses to “ [14] WORDLE”

1. Andreu Ayats Bancells Says:

Ei, un exemple d’ús. He agafat el text de presentació de l’itinerari de consciència lingüística i aquest és el resultat:

La premsa nord-americana ho ha començat a usar al costat dels titulars de portada. Per exemple, el wordle del discurs de presa de possessió d’Obama. Potser el wordle del programa d’una acció formativa podria ser-nos útil a l’hora d’oferir-los a través del web del Servei.

2. Belén Says:

M’encanta aquesta aplicació i és molt motivadora per un text escrit en grup. Ja ens l’havíem mostrat al curs de UAB BCN però fet amb paraules i no té el mateix poder, amb un text complert és molt millor. Un pregunta: el format no es pot escollir? He fet un parell de proves i m’han sortit diferents formats.

3. Ute Prause Says:

El wordle lo veo muy enriquecidora para la clase. Lo aplicaré el curso que viene. Estoy muy curiosa ver el resultado y la reacción de los alumnos.

4. Lucía Marquez Says:

Me gusta esta aplicación porque es fácil de usar y es muy visual. Además, hay una gran galería de modelos para visualizar. Puede ser una experiencia bonita para hacer en clase con los alumnos. Sólo la he probado con textos escritos, no sé si hay otras posibilidades de explotación.

5. 1. Eines, recursos, aplicacions del web 2.0 per al foment de l’aprenentatge autònom de llengües « Aprenentatge autònom Says:

[…] divertit començar experimentant amb algunes d’aquestes aplicacions que són força efectistes: Wordle (traducció gràfica del pes del lèxic en un text) (consulteu-ne, si voleu, l’apunt […]

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.