Manifest de suport al professor i company Ermengol Gassiot Ballbé

El 17 d’abril de 2013, uns 200 estudiants van entrar al rectorat demanant que s’apliquessin les mocions aprovades democràticament pel Claustre de la Universitat Autònoma de Barcelona. S‘havia demanat, i aprovat, que no es pugessin les taxes el 66% i que s’establís una targeta de transport públic pels estudiants. Després d’un mes d’ocupació, durant el qual a les instal·lacions del rectorat es van dur a terme xerrades i activitats diverses en què participaren membres del Departament de Prehistòria, a banda de docència reglada impartida per professorat d’aquest mateix Departament en sintonia amb la petició expressada per l’alumnat, l’equip de govern va formalitzar denúncies envers 25 estudiants, un treballador i l’Ermengol Gassiot, actual professor del Departament de Prehistòria. L’acusació que va realitzar l’antic equip de govern de la UAB estava dirigida principalment contra persones conegudes per la seva activitat política i sindical al campus, ja fossin delegats electes dels treballadors i treballadores o persones actives a les assemblees de facultats, claustrals o gent que havia donat suport a la candidatura alternativa Nova UAB. La construcció del relat dels fets deixa entreveure el caràcter polític de les acusacions, en les quals es qualifiquen sindicats, partits i persones com a membres d’una mena de conspiració subversiva. Així, es va acusar les 27 de crear un entramat criminal que conspirava de forma coordinada per tal de destruir la institució mitjançant procediments violents. Com a reacció a aquestes acusacions, el 16 de desembre del 2016 es va aprovar al Claustre de la Universitat Autònoma de Barcelona demanar la retirada de les demandes contra les 27 ex-estudiants i treballadors de la UAB.

En la mateixa línia de defensa d’una universitat democràtica, el Departament de Prehistòria de la Universitat Autònoma de Barcelona vol fer pública la seva repulsa a la persecució a la qual està sent sotmès el nostre company, el professor Ermengol Gassiot Ballbé, en el marc de la criminalització de la dissidència que representa el “Cas 27 i més”. La recent ordre de crida i cerca emesa pel Jutjat de Cerdanyola del Vallés és un pas més d’aquest procés polític, en uns moments en els quals estem veient com es desborden les actuacions de censura, enjudiciament i empresonament que ens remeten a foscos temps del passat. Ens solidaritzem amb la situació que està vivint el nostre company, i reclamem que s´aturi definitivament tot aquest despropòsit, que l’expressió de posicions polítiques pugui tenir cabuda a la nostra Universitat, i que puguem recuperar-la com un espai caracteritzat pel lliure pensament, el dret a la dissidència i l’activitat de reivindicació política i sindical.

Si voleu donar suport al profesor Ermengol Gassiot, també podeu firmar aquest manifest (veure l’enllaç) nascut d’una iniciativa d’un grup d’acadèmics de diversos països per a refusar la repressió contra estudiants, administratius i professors de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Departament de Prehistòria – UAB

No Responses to “ Manifest de suport al professor i company Ermengol Gassiot Ballbé”