EXCAVACIONS ARQUEOLOGIQUES A TAVERTET (OSONA)

Avui dia 19 de juliol acaba la campanya d’excavacions del grup de recerca SAPPO del departament de Prehistòria (UAB) a Tavertet. Durant la primera quinzena de juliol, un equip de la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Bellaterra ha estat excavant en dos assentaments prehistòrics situats a la vall del Ter, concretament a la cova de Les Pixarelles, i al poblat del Pla de Castell. El projecte, que compta amb el suport econòmic de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat i el suport logístic de l’Ajuntament de Tavertet, està dirigit per Anna Gómez (UAB)  i Ramon Álvarez (UB).

Els resultats han estat espectaculars. A la cova de Les Pixarelles, s’ha documentat a 2,10 metres de profunditat, un nivell d’habitació datat del neolític mitjà (datació a l’ entorn del 4000 a.C.). Els resultats obtinguts al poblat del Pla del Castell, també son  molt importants doncs es tracta d’un assentament inèdit, amb una llarga ocupació i estructures construïdes en pedra seca –prop de 130 metres d’un mur de defensa- datades del primer mil·lenni a.C. (durant el període ibèric i període Bronze final ). Aquest estiu s’ha excavat una superfície de més de 160 m2, posant al descobert uns trama de la Muralla i un conjunt d’habitacions. La campanya aporta novetats molt significatives al coneixement de les poblacions de la Prehistòria recent de Catalunya, en una zona on la riquesa ecològica i paisatgística de la vall mitjana del riu Ter indiquen uns usos específics de les comunitats humanes.

No Responses to “ EXCAVACIONS ARQUEOLOGIQUES A TAVERTET (OSONA)”