La societat argàrica i la UAB, protagonistes d’un reportatge a ARTE TV

La societat argàrica i la UAB protagonitzen un reportatge a ARTE TV

“El Argar, une civilisation oubliée” (El Argar, una civilització oblidada) és el títol del reportatge que ha emès la cadena pública europea ARTE a França i Alemanya, dins del programa “Enquêtes archéologiques” (Investigacions arqueològiques).

Al llarg de mitja hora i de la mà del conductor del programa, l’arqueòleg Peter Eeckhout, el reportatge palesa la riquesa històrica i arqueològica dels jaciments de La Bastida, Tira del Lienzo i La Almoloya (Múrcia), que configuren nuclis principals de la civilització argàrica, una societat que data de l’Edat de Bronze -fa 4000 anys- i que està considerada la creadora del primer estat de l’Europa Occidental.

El reportatge, amb vistes aèries que il·lustren la magnificència dels jaciments murcians, compta amb la participació dels arqueòlegs del Grup de Recerca ASOME (Arqueoecologia Social Mediterrània) de la Universitat, que hi duen a terme la seva recerca. Les declaracions dels professors Vicente Lull, Robert Risch i Rafael Micó detallen les importants descobertes que hi han realitzat en els últims anys i contextualitzen el seu significat històric i el seu valor arqueològic.

La civilització argàrica ha estat seleccionada per formar part del conjunt de reportatges que el programa “Enquêtes archéologiques” emet aquest mes de gener, juntament amb altres tresors arqueològics d’importància mundial, com l’Illa de Pasqua, la ciutat d’Angkor o les últimes descobertes al Mont Palatí de Roma.

No Responses to “ La societat argàrica i la UAB, protagonistes d’un reportatge a ARTE TV”