La sortida de camp del segon semestre del curs 2015-16 va tenir per objectiu aprofundir en les següents temàtiques:

– La mineria prehistòrica,

– La prehistòria recent de Catalunya,

– L’anomenat “art llevantí”

– El valor social de l’arqueologia pel desenvolupament del territori.

Aquestes activitats es van realitzar en un dels jaciments més singulars de la prehistòria de Catalunya i a dos museus comarcals destacats del territori català:

1. Mines calcolíticas de la Turquesa. Mina de coure localitzada el 2011 en el municipi de Cornudella de Montsant (Priorat, Tarragona) i excavada recentment per la UdL. És una de les poques mines prehistòriques conegudes a la península ibèrica. Nacho Soriano, de l’equip responsable de les excavacions, va fer una introducció a la mineria prehistòrica de Catalunya i va explicar la zona minera de la Turquesa. A més a més, Selina Delgado va mostrar com es realitza un estudi dels equips instrumentals utilitzats en les tasques mineres prehistòriques que sovint són els únics vestigis que permeten identificar una explotació prehistòrica. El context geològic i mineralògic de la zona va ser presentat per Roberto Risch.

2. Museu Comarcal de Montbanc (Tarragona). És un dels millors museus etnològics i arqueològics de Catalunya, sorgit en els anys 1970 a partir d’una iniciativa popular preocupada per conservar els tallers artesanals de la ciutat que s’estaven perdent irremeiablement amb el procés de modernització de la zona.

3. Centre d’Interpretació d’Art Rupestre Muntanyes de Prades (Montblanc, Tarragona). Museu de recent creació a l’antiga presó de Montblanc. Permet conèixer un dels conjunts d’art rupestre més importants de Catalunya, repartit per diferents abrics de la Serra de Prades.

P1030259 IMG_2683IMG_2679IMG_2676IMG_2674IMG_2667

No Responses to “ SORTIDA DE CAMP DELS ESTUDIANTS DE PREHISTÒRIA DE GRAU (2n i 3r) I DE MÀSTER A LA SERRA DE PRADES el 29 d’abril 2016”