Aquest dijous, dia 12 de maig, a les 7 de la tarda, tindrà lloc la darrera conferència del cicle “Pirineus, frontera i refugi”. El ponent serà el professor de la UdG Xavier Antich que parlarà sobre “La frontera, la ferida. Pensaments, paraules i imatges per a un espai encara per pensar“.

La conferència plantejarà una reflexió sobre la noció de frontera, les seves implicacions i els seus drames, a partir de textos filosòfics i literaris, del passat i del present, de fotografies històriques i d’alguns treballs artístics i fílmics. Durant la conferència s’intercalarà la lectura de textos breus de literatura testimonial i de reflexió filosòfica, a càrrec de l’actriu Cristina Carrasco. Elx textos testimoniaran en primera persona gent que ha viscut l’experiència de la frontera i que n’ha deixat testimoni o hi ha reflexionat.

Xavier Antich és Doctor en Filosofia, professor d’Història de les Idees estètiques i director del Màster en Comunicació i Crítica de l’Art a la UdG. Actualment és també director del Programa d’Estudis Independents del MACBA. Ha estat professor de doctorat a l’Iberian and Latin American Cultures de la Universitat de Stanford (Califòrnia, EUA), a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona i a la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. Les seves investigacions recents estan centrades en els àmbits de l’estètica i l’art contemporanis, amb especial atenció a les teories sorgides en el marc posterior a 1967 i a les pràctiques artístiques dels darrers quaranta anys. Alguns dels seus treballs s’han orientat a diverses qüestions d’estètica musical. És membre del consell assessor del suplement “Cultura/s” de La Vanguardia y conseller electe pel Parlament de Catalunya del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts.

L’entrada a les conferències, a l’aula de l’Institut d’Estudis Nahmànides, és lliure i gratuïta. L’accés es fa pel carreró de Sant Llorenç. Si voleu, podeu consultar el programa complet del cicle de conferències 2016.

No Responses to “ La frontera, la ferida. Pensaments, paraules i imatges per a un espai encara per pensar”