HA MORT LA NOSTRA COMPANYA SILVIA GILI

El dissabte 13 de juny ens va deixar sobtadament la nostra companya na Sílvia Gili Suriñach. Treballava com a tècnica superior de suport a la recerca en el Departament de Prehistòria, i formava part del Grup de Recerca en Arqueoecologia Social Mediterrània des de la seva fundació. En aquest equip havia iniciat la seva tasca investigadora fa quasi trenta anys, tot just en llicenciar-se en Història a la UAB.

silvia1

La Sílvia va ser pionera en els anys 90 en l’aplicació de les tecnologies digitals per al tractament i anàlisi de dades geogràfiques i arqueològiques. Es va formar en aquest camp al Stichting RAAP de la Universitat d’Àmsterdam, un dels centres més innovadors i experimentals. La seva tesi doctoral, i també una part substancial de la seva feina investigadora, es va centrar en la prehistoria de Mallorca. Especialment rellevant va ser el seu esforç en el nou impuls en els camps de la recerca i musealització del jaciment de Son Fornés (Montuïri). El coneixement de la prehistòria de la veïna Menorca també es va beneficiar de la feina de la Silvia, sobretot arran de la seva participació en les excavacions a la cova des Càrritx (Ciutadella de Menorca), en el decurs de les quals va contribuir a posar en pràctica un sistema innovador per a la presa d’imatges arqueològiques i el seu tractament i aplicació digitals. Aquesta solució va ser clau per a l’èxit d’un projecte que va suposar un abans i un després en el coneixement de la prehistòria balear.

En els darrers anys, la Sílvia compaginava la participació en diversos projectes de recerca a Mallorca i al sudest de la península ibèrica, amb diverses feines de suport i de servei administratiu en el Departament de Prehistòria, relacionades principalment amb el manteniment i actualització dels recursos vinculats amb internet. A banda, en gaudia especialment participant en la difusió de les activitats del nostre Máster, i també col·laborant en les tasques de paginació digital de la revista “Estrat Crític”, editada per un col·lectiu d’estudiants del Grau d’Arqueologia.

Tanmateix, resumir la trajectòria de la Sílvia en les seves aportacions científiques i tecnològiques no copsa ni de lluny la seva extraordinària personalitat. Inconformista com poques, dotada d’un pensament extraordinàriament agut i d’una intuïció brillant, i compromesa amb la lluita feminista, el seu record i les seves obres no ens deixaran mai.

Des del Departament de Prehistòria, TOTS ELS SEUS MEMBRES volem transmetre el nostre més sincer condol a la família, amics i amigues de la Sílvia.

No Responses to “ HA MORT LA NOSTRA COMPANYA SILVIA GILI”