Reconstrucció d'en Pau (Pierolapithecus catalaunicus) al Museu de l'ICP. Albert Uriach. ICP.Reconstrucció d’en Pau (Pierolapithecus catalaunicus) al Museu de l’ICP. Albert Uriach. ICP.

Recentment, el Journal of Human Evolution publica una nova recerca, sota el títol: “Middle Miocene Pierolapithecus provides a first glimpse into early hominid pelvic morphology”, on es descriu la pelvis del Pierolapithecus catalaunicus en la qual han participat investigadors de la Universitat de Missouri i l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont.

En aquest treball, els investigadors Ashley Hammond, Sergio Almécija, David M. Alba i Salvador Moyà-Solà descriuen la pelvis d’en Pau, el Pierolapithecus catalaunicus que va viure fa uns 12 milions d’anys, trobada l’any 2002 a l’Abocador de Can Mata (als Hostalets de Pierola). Més de 10 anys després de la troballa, els fòssils d’en Pau encara donen proporcionen noves publicacions. D’en Pau se’n van recuperar fins a 83 ossos (o fragments d’ossos), dos dels quals corresponen a la pelvis i són els que han estat descrits en aquesta nou article. Malgrat tan sols es disposa d’aquests dos fragments, la seva morfologia és consistent amb altres estudis anteriors que confirmen que en Pau presentava encara adaptacions primitives per al desplaçament quadrúpede per damunt de les branques, però que també era capaç de desplaçar-se en una postura ortògrada (amb el tronc erecte) que li permetia grimpar verticalment.

| Per a més informació cliqueu aquí |

| Accediu a l’article clicant aquí |

Font:  Tribuna Arqueològica i IPC, Institut català de Paleontologia

No Responses to “ Publicat un nou article sobre Pau, el Pierolapithecus catalaunicus, al Journal of Human Evolution”