SETMANA LÍTICA 18-22 DE FEBRER

SEMANA LITICA

setmana lítica3B

Com a resposta a la necessitat d’aprofondir certs aspectes de l’Arqueologia poc tractats en el Grau d’Arqueologia l’alumnat del Departament va proposar al Consell de Departament realitzar anualment uns seminaris de reforç.

Aquest curs 2012-2013 s’iniciaran amb un seminari teòric-pràctic que tractarà de l’anàlisi de la gestió dels recursos lítics a la Prehistòria.

En el dictat del curs intervendran personal docent i investigador del Departament de Prehistòria de la UAB i personal científic del Departament d’Arqueologia i Antropologia de la Institució Milà i Fontanals del CSIC de Barcelona.

LLOC:  Aula 401

HORARI :

Dilluns a Dijous les sessions de 15 a 18 hores.

Divendres de 10 a 13 hores

PROGRAMA :

Dilluns , 18  de  febrer. Dra Assumpció Vila (IMF-CSIC).

Sessió introductòria general: Quina informació podem extreure de les restes lítiques prehistòriques. Breu repàs a la història de l’especialitat .

Dimarts, 19 de febrer.  Drs Xavier Terradas, IMF-CSIC i Ferrán Borrell SAPPO-UAB. Aprovisionament, caracterització i localització de les matèries primeres.

Dimecres, 20 de febrer. Drs. Antoni Palomo UAB-AGREST  i Assumpció Vila IMF-CSIC.

Producció d’instruments. Tecnologia. La talla, residus, subproductes i instruments.

Dijous, 21 de febrer. Drs Juan Gibaja, Ignacio Clemente i Juanjo Ibáñez, IMF-CSIC

Consum : Us. Determinació de la funció.

Divendres, 22 de febrer.  Dra. Selina Delgado, ASOME-UAB

Producció i us d’artefactes macrolítics en l’estudi de societats prehistòriques.

Aquest seminari és obert a alumnes d’Arqueologia d’altres Universitats

ORGANITZEN:

Estrat Jove- Departament de Prehistòria- estudiants d’Arqueologia

No Responses to “ SETMANA LÍTICA 18-22 DE FEBRER”