Pràctiques d’Acolliment Lingüístic

Unitat de Dinamització Lingüística del Servei de Llengües

Gen 09 2012

Activitat 4 Bloc 3 (de debat)

Posted in General |

Aporteu el vostre punt de vista a un debat formal de com ha de ser l’acollida cultural d’estudiants de mobilitat. Reflexioneu sobre les necessitats i interessos que té aquest col·lectiu des d’un punt de vista cultural i valoreu el fet que la majoria es relacioni més entre ells que amb estudiants d’aquí. Tingueu en compte les aportacions dels vostres companys a l’hora d’exposar el vostre punt de vista i destaqueu les conclusions a què arribeu.

This entry was posted on Dilluns, 9 Gener, 2012 at 10:05 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “ Activitat 4 Bloc 3 (de debat)”

1. MONTSE Says:

Des del meu punt de vista els estudiants de mobilitat han de ser informats ja al seu país d’orígen, per arribar al país d’acollida amb una idea aproximada del que es trobaran. Al país d’acollida, és important que se’ls hi faciliti opcions i mètodes per a l’aprenentatge de la llengua i la cultura, així com també tenir en compte que cada estudiant té les seves necessitats específiques, d’acord amb els seus estudis, interesos personals, etc.

2. Aina Rios Says:

Estic d’acord amb el que diu la Montse sobre que des del seu país d’origen se’ls ha d’informar, però jo crec que és molt important la rebuda que tinguin al país d’acollida. Quan arriben estan molt perduts, poden no conèixer l’idioma i és importantíssim que hi hagi alguna organització d’estudiants que s’encarregui d’ajudar-los en tot allò que puguin necessitar. No em refereixo a fer les coses per ells però a donar-los un suport, fer-los saber que per qualsevol problema hi haurà algú allà per ajudar-los.
    I crec que és per això que els estudiants d’intercanvi es relacionen més entre ells que amb els autòctons: comparteixen “problemes” des d’un primer moment i es recolzen els uns amb els altres. Potser els estudiants d’aquí hauríem d’interessar-nos més per ells o ajudar-los si, sense que ens demanin res, veiem que estan una mica perduts.

3. Sara Serrano Valenzuela Says:

Em sembla important que siguin informats prèviament com diu la Montse i que tinguin una bona rebuda, com diu l’Aina. Tots dos factors són decisius a l’hora de conèixer un país nou. La nostra feina caldria que fos que totes dues coses s’acompleixin, però potser també seria necessària encara una altra cosa, que expliquem per què és una oportunitat per a ells la situació bilingüe i l’aprenentatge de dues llengües si és que no en coneixen cap de les dues. Es tractaria, dit molt ràpid, de vendre el producte. És clar que la nostra llengua no és cap producte, però sí que volem compartir-la amb la resta del món i que entenguin per què és important.

4. Ida Ramon Says:

Estic molt d’acord amb els comentaris anteriors, crec que si des de les institucions catalanes s’impulsessin més campanyes per donar a conèixer el català i la cultura catalana a l’estranger els estudiants nouvinguts arribarien aquí sabent on van.
    D’altra banda, pel què fa al bilingüisme, crec que el concepte que les llengües són cultura no està prou arrelat en la societat, potser pel fet que continuen valorant-se les llengües segons el nombre de parlants que tinguin.