Pràctiques d’Acolliment Lingüístic

Unitat de Dinamització Lingüística del Servei de Llengües

Archive for Novembre 23, 2011

Nov 23 2011

Activitat 1 Bloc 2 (de debat)

Posted in General |

Aquest text pertany a una carta publicada al diari Avui i signada per un estudiant danès. Llegiu-lo amb atenció i després feu una intervenció en un debat per comentar si, a partir de la vostra experiència, considereu si aquest és un cas representatiu de l’estudiantat estranger a les aules catalanes.

Vaig estudiar a la UAB durant l’any acadèmic 2000-2001, però no vaig fer el que qualsevol estudiant d’Erasmus fa; és a dir, vaig estudiar català en lloc de castellà. Vaig trobar molt estrany que tothom em preguntés “per què vols aprendre català?” i que ni una vegada sentís que preguntessin “per què vols aprendre castellà en lloc de català?” als meus companys d’Erasmus. Jo simplement contestava “per què no?”. A més a més, vaig tenir algunes males experiències durant les classes, no amb els professors ni tampoc amb castellanoparlants, sinó amb els altres estudiants d’Erasmus, sobretot els francesos i els italians. Ells tenen com a llengua materna una llengua romànica, però jo i la resta de catalans havíem d’assistir a classes en castellà (i jo feia sis mesos que estudiava català) només perquè hi havia una francesa que no entenia el català. Em costa de creure que no entengués el català, però el que és clar és que no va fer ni l’esforç d’entendre’l.