Bona tarda!

Avui hem tornat a avançar en el projecte d’innovació, i ho hem fet els dos grups que tenim el projecte d’innovació per cicle mitjà. D’aquesta manera hem treballat de forma conjunta per poder posar-nos d’acord en com dissenyarem l’Scratch. La idea està clara, per més informació podeu anar a les anteriors entrades per estudiar de què tracta el projecte;

1. http://blogs.uab.cat/pilarjimenez/wp-admin/post.php?post=23&action=edit
  2. http://blogs.uab.cat/pilarjimenez/wp-admin/post.php?post=47&action=edit

Resum:

Projecte a realitzar amb l’Scratch per a nens de l’Escoleta del cicle mitjà, concretament en 4t de primària. És basa en el disseny d’un projecte d’aprenentatge amb tecnologia digital que facilitarem al professorat per a que ells puguin portar-ho a terme a les aules. És un joc que hauran de aprendre a programar els infants i a la vegada, quan l’acabin podran jugar a la vegada que aprenen. L’idea és fer diferents pantalles  amb diferents fons (carrer, escola, fons marí o bosc) i diferents objectes que solem trobar als espais . Hauran de clicar els objectes contaminants o menys contaminants (a partir de les indicacions d’un personatge que explicarà el joc).  A més als alumnes de 4t afegir un grau de dificultat, com pot ser, quan es clica al residu que ells creuen que contaminent molt, l’objecte parli i comenti quants anys triga en descomposar-se.

Avui hem pogut realitzar una llista del disseny pas per pas. Ho hem separat per fer-ho pas per pas, què és el que farem sobre els personatges i quines seran les fases i les pantalles. A més, tenint en compte com ho separarem per mòduls de dificultat. D’aquesta manera, només quedarà realitzar-lo i fer la guia, amb els mòduls plantejats (pas per pas; la noia es mou, canvi de vestit, després diu, hola!….). Però fins que no tinguem la llista dels objectes contaminants i no contaminants del professorat no podem començar a realitzar-lo. Per aquesta raó hem fet el disseny.

Ha sigut una sessió molt positiva perquè hem pogut visualitzar i concretar perfectament en què consistirà. A més, hem fet una bona planificació acordada els dos grups. És essencial aquest espai de comunicació i diàleg per poder concretar quin és el disseny  concret.

Considero que serà un projecte positiu i beneficiós pels alumnes i en tot moment tractarem de dissenyar el projecte amb la idea de promoure la motivació i la concentració de l’alumne. A més serà una versió que es podrà adaptar a qualsevol altre col·lectiu d’infants i joves del mateix cicle.