Bona Tarda noies!!

Avui parlaré de la classe d’ahir dimarts dia 29.10.19. Aquesta va ser utilitzada per avançar el projecte grupal d’innovació a les aules. A més, estàven les professores que porta l’Alejandra Bosco, per ajudar-nos a encarrilar les nostres idees i per donar-nos recomanacions que es puguin ajustar al nostre col·lectiu.

Com hem dit en l’anterior post, el projecte s’haurà de dissenyar per alumnes de 4t de Primària, Cicle Mitjà. A més, el tema tractat durant l’any és el canvi climàtic, per tant, el projecte ha de seguir la mateixa línia educativa. Tractarà sobre els objectes contaminants o no contaminants. Els professors l’implantaran durant un trimestre (10-12 sessions).

Li hem explicat als professors les idees expressades a l’anterior blog; “Projecte d’innovació 1ª Reunió – Escoleta Bellaterra” – http://blogs.uab.cat/pilarjimenez/wp-admin/post.php?post=23&action=edit

Resum:

L’idea és fer diferents pantalles  amb diferents fons (carrer, escola, fons marí o bosc) i diferents objectes que solem trobar als espais . Hauran de clicar els objectes contaminants o menys contaminants (a partir de les indicacions d’un personatge que explicarà el joc).  A més als alumnes de 4t afegir un grau de dificultat, com pot ser, quan es clica al residu qu ells creuen que contaminent molt, l’objecte parli i comenti quants anys triga en descomposar-se.

Els docents ens han animat amb la proposta, han expressat que té molt de potencial, que encara així hem de pensar bé i acabar d’acotar-la però que estem molt orgullosos del projecte perquè sortirà molt bé. Això m’ha tranquilitzat, perquè tot i que tinguessim una idea gràcies a la reunió de l’altre dia, considero que encara tot està a l’aire i que fins que no ens posem realment a realitzar els comandaments del programari, no veurem si és molt complicat o no.

De totes maneres, ens han convidat a pensar més enllà i hem arribat a diverses conclusions;

Resum:

• Per passar de pantalla  s’ha d’aconseguir  un nombre concret d’objectes  contaminants
  • Ens han recomanat no utilitzar puntuacions en negatiu per l’edat així que hem arribat a la conclusió de no restar punts en el cas que s’equivoquin.
  • Ens han animat a que siguem creatius i que tot allò que pensem ho diguem, així que he proposat que al final puguem utilitzar una pantalla que ens ajudi a reflexionar com tots aquests components contaminants poden estar afectant al medi ambient. Així que he proposat realitzar una pantalla amb animals en perill d’extinció i que hagis de clicar els que sí que ho estiguin o els que no. La professora ha dit que és una gran idea i que anem valorant-lo conforme anem avançant en el projecte.
  • Finalment ens animen a realitzar l’opció de la llista per recollir tots els components molt, bastant o gens contaminants, per a deixar clars tots els que han anat sortint i poder fer un recull d’ells al final. Ens ha semblat una gran idea.
  • Ens recomanen realitzar l’scratch per fases i anar-ho guardant fora de manera que tot ho tinguem  i en qualsevol moment poguem anar-ho a veure. A més, serà molt important que tots els passos quedin clars a la guia explicativa que els hi donem al professorat i segurament haurem d’anar recollint la informació de cada pas. És un bon recurs per no perdre’s i si ho fas, anar a consultar-ho sense problemes. En cas de modificar-ho hauras de tornar enrere tota l’estona i modificar contínuament.

Després de posar en comú els aspectes més importants, hem enviat un correu de recordatori a la tutora de 4t per a que s’enrecordi d’enviar-nos la llista sbre els materials, lo més aviat possible. D’aquesta manera els alumnes sentiran que els objectes han estat idees d’ells mateixos.

Considero que ha sigut una sessió molt esclarificadora, on hem avançat molt en la idea del projecte, a més, els professors ens han donat moltes recomanacions útils per al disseny del projecte i a més, per quan estiguem en la creació del joc.

Per tant, d’aquí surto amb positivitat, amb ànims de començar a fer-ho i veure com ens ensortim. A més, crec que cada vegada tenim més idees creatives sobre el projecte, quan penso en ell penso en les múltiples possibilitats que tenim de crear diferents pantalles. A més, penso en que les possiblitats de seguiment d’aquest, com per exemple les repercussions del canvi climàtic.

Després de deixar clars aquests aspectes, i realitzar una llista grupal de les fases que consistirà l’Scratch del projecte, hem hagut de marxar cap a l’Espai de Fabricació Digital que s’obrirà novament a la Universitat. Concretament a la Facultat d’Enginyeria. Un espai molt innovador, creatiu i flexible on podrem anar tothom a dissenyar projectes i a més, crear-los a través de la tecnologia que la universitat ens cedeix en aquests espais.

Així que el portafoli d’avui arriba fins aquí noies!! Ens veiem aviat amb novetats sobre exercicis o progressos en el projecte…

Petons!