Bon dia!! 

Avui penjaré uns exercicis realitzats el 01/10 a classe sobre el programari Scratch, molt útil com a eina tecnològica per l’aprenentatge interactiu. La veritat és que ha sigut una mica difícil aprendre-ho i aconseguir fer el que demanàven els exercicis proposats per la professora, però finalment amb constància l’he aconseguit igual que ho podeu fer vosaltres!

No m’allargo més i us penjo ja els exercicis. Aquest primer link correspon als primers exercicis que es basen en aprendre a; programar una activitat teatralitzada, Control de Flux, aprendre a realitzar esdeveniments amb Tom i Jerry, i realitzar variables i coordenades. Aquest ha sigut fàcil de realitzar ja que estàven les indicacions sobre com fer-ho. Ara, també surten exercicis que no estàven explicats que han sigut més complicats de realitzar.

  • En Jerry s’escapa d’en Tom: es tracta de realitzar un esdeveniment i això passarà quan es cliqui sobre el Tom. Aquest parlarà dient que s’amaga i després desapareixerà. Tot seguit en Jerry apareixerà, ja que només ho fa quan en Tom no i és. Quan li donem a la barra espaciadora en Jerry torna a aparèixer i és quan en Jerry s’amaga.

  • En Tom caça a en Jerry: Quan es clica a la fletxa dreta, en Tom anirà a caçar a en Jerry i quan arribi, desapareixerà perquè se l’ha menjat!!

  • En Tom i en Jerry mantenen una conversa:  Quan es cliqui sobre la bandera verda, Tom i en Jerry començaran a mantenir una conversació i quan acabin de fer-ho els dos marxaràn.

Aquesta activitat s’ha realitzat tot junt perquè la gràcia és anar prememt els diferents comandaments i poder veure-ho a la vegada.

Aquí el link: https://scratch.mit.edu/projects/334694974

En segon lloc, l’últim exercici ha sigut molt complicat i per això mateix he decidit separar-ho per poder facilitar la tasca. A més, he necessitat algun tutorial penjat a internet per entendre com podia fer ballar als personatges.

  • En Tom balla davant d’en Jerry: he conseguit que els dos ballin movent-se però de moment no he conseguit que primer es mogui i després quan en Tom arribi davant d’en Jerry, comenci a ballar. Finalment he continuat aprenent per arribar a fer-ho. Ara en Tom no comença a Ballar fins que no es troba davant d’en Jerry!! I els dos ho fan. Ha quedat molt bé. Aquí el link:  https://scratch.mit.edu/projects/336215208

Com a reflexió d’aquesta primera presa de contacte sobre aquest programari, puc observar que dins la complexitat de fer-lo funcionar, pot arribar a ser molt útil per l’aprenentatge. Confio en que més endavant aprenguem més coses i comandaments i així poder ser autònoma i autosuficient per poder fer la meva pròpia il·lustració.

I de moment arribem fins aquí, continuarem en contacte per exlicar-vos els meus aprenentatges, que també poden ser els vostres en un futur!!.

Fins la pròxima, petons!