Autoavaluació

Només queda una setmana per a que acabi el curs, per tant és el moment de fer una autoavaluació  parlant del que m’ha resultat aquest treball al llarg de l’assignatura de CIE2.

Al principi, quan havia de realitzar el blog em sentia una mica perduda, ja que no sabia ben bé com funcionava, no acababa de saber que és el que havia de fer ni com, però a mesura que anàvem avançant ho vaig començar a entendre.

Al llarg del curs hem tingut molts dies festius i això feia que anés més perduda i que no agafés continuitat, però  finalment, fer aquest blog m’ha resultat una activitat molt enriquidora.

En aquest blog les entrades han estat marcades per la professora, però teniem llibertat d’escollir el “tema”, és a dir, la pel·lícula, l’anunci és triat per nosaltres però ella és qui ens diu que hem d’analitzar. M’agradaria més realitzar un blog en el qual pogués penjar escrits meus.

Ara ja si que toca acomiadar-me i desitjar-vos a tots i totes un bon estiu.

Bee-bot, blue-bot i pro-bot

El són robots educatius que tenen com a finalitat que els alumnes d’infantil i de primària donin els seus primers passos amb la programació. Quan els nens i les nenes de tres anys o més juguen amb ells, l’experiència de l’aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espacial al treballar en equip i el respecte, la curiositat i la creativitat.

Una de les activitats que es podria plantejar per fer amb nens, seria ficar una alfombreta amb totes les lletres de l’abecedari. Aleshores, el que haurien de fer els infants és programar el robot de manera que haguessin descriure el seu nom, cognom i les paraules que el professor els hi anés dient. Els nens aprenen a escriure i a més a més ho fan d’una manera més creativa.

WIKI

Al llarg d’aquesta assignatura a part de realitzar aquest blog, també faré una wiki en la qual parlaré de les emocions i les classificaré en emocions primàries i secundàries.

Per a poder mirar la web cal accedir a la següent pàgina:

https://sites.google.com/site/paolalopezcie2/home

 

Pel·lícula: Saw 5

La pel·lícula escollida és la de Saw 5, la escena 2. Com tots sabem, saw és una saga de pel·lícules de por.

En aquesta escena podem observar que hi ha un nou joc a una clavaguera subterrània en la qual hi ha cinc persones en prova. Tots ells estan agafats pel coll per una mena de collaret que tira d’un fil contra la paret.

Billy apareix a la televisió i els hi diu que hauran de treballar en equip per a poder sobreviure i que hauran de tirar del fil fins arribar a una caixa i agafar cadascú la seva clau per a poder escapar-se. Per últim, Billy els hi diu que els seus instints els faran fer una cosa, però que han de fer el contrari. Tots superen la prova amb èxit menys una de les noies, que se li acaba el temps i acaba decapitada sola en aquella fosca habitació.

En aquesta escena de la pel·lícula podem observar que la és llum dura, ja que es noten molt les ombres, i hi ha molts contrastos, aquesta llum fa que la imatge sigui molt més seriosa i tensa.

A l’hora de fixar-nos en la direcció de la llum, podem observar que durant tota l’escena es va variant amb la llum frontal i la llum lateral, ja que va canviat segons el que està passant, i quan surten les imatges dels personatges que estan tancats i van sortint per separat es juga amb la llum lateral per tal de poder donar-li volum als personatges, però quan surten tots junts o bé imatges de lluny, la llum que predomina és la llum frontal, en aquesta la imatge és plana i els personatges no tenen volum.

 

 

Anunci “contagiemos valores- vidrio roto”

L’anunci que he analitzat tracta dels valors. Tracta d’un curtmetratge en el qual es veu una casa que te el vidre de la porta trencada, i de cop apareixen una mare amb un nen caminant pel carrer en direcció a aquesta casa. El nen truca a la porta i li diu a la senyora que ha sigut ell el que ha trencat el vidre. La dona entra a per la pilota i li torna. Aquest anunci tracta de fomentar la veritat, ja que hem de ser sincers i anar amb la veritat per davant.

D’aquest anunci analitzarem els plans, els angles i el moviment de la càmera.

Podem observar que hi ha més d’un tipus d’angle, observem que està el normal, el picat i el contrapicat.

Quan enfoquen a la senyora a la que li han trencat el vidre, la càmera està en contrapicat, és a dir, la càmera esta per sota del personatge i fa veure una imatge més maligne .

Quan enfoquen al nen, la càmera esta en picat, està per sobre del personatge, li dona importància al personatge i redueix la presència del fons.

I per últim observem, que en la resta d’imatges l’angle és normal, la càmera està paral·lela amb el sol. Aquest angle és el que més predomina.

Quan ens fixem en el pla, podem observar que el pla que predomina és el pla detall ja que solament es mostra la màxima expressió d’un objecte.

I per últim, en el cas del moviment, podem veure que es un moviment panoràmic, ja que es mou sobre el seu propi eix.

Usos educatius de la web 2.0

La web 2.0 ha influenciat en diferents sectors i àmbits. Aquesta ofereix un ampli ventall de possibilitats a nivell educatiu, ja que permet la participació social d’un grup de persones per a elaborar una serie de continguts, deixant enrere  la individualutat en la formació a través de les noves tecnologies.

A l’hora d’aplicar aquest terme en el nostre procés educatiu, hem de tenir presents  les següents característiques: la interactivitat per a permetre un contacte interactiu amb dos subjectes o més, la connectivitat ja que sense l’accés a internets no es pot accedir, la col·laboració perquè s’ha de fomentar la participació entre els usuaris a l’hora d’elaborar els continguts i per últim la movilitat, ja que molts usuaris es conecten des de els seus telèfons mòbils, ipads, portàtils…

La web 2.0 s’ha convertit en el lloc més comú com a medi de comunicació i per a poder veure les notícies actuals. Això és possible a partir de l’aparició de les xarxes socials, la wikipedia, youtube, plataformes virtuals, blogs, entre moltes més. El seu objectiu no és només la comunicació entre els usuaris, sinó que tambés es fa servir com a font d’aprenentatge.

Quan ens centrem en els valors pedagògics i educatius sobre aquesta web s’ha de destacar que les fonts d’informació i canals de comunicació faciliten l’aprenentatge autònom, més participació grupal i normalment augmenten l’interès i la motivacions dels estudiants. A més a més, facilita la relació de noves activitats d’aprenentatge, avaluació i creació.

Totes aquestes eines digitals han d’estar sotmeses a unes configuracions establertes.

 

 

Web 2.0

La Web 2.0 també anomenada web social, fa referència a tots els llocs web que faciliten compartir informació, la interoperabilitat i el disseny centrat en l’usuari.

Aquesta web permet que els usuaris interactuin i col·laborin entre si, com a creadors d’un contingut en una comunitat virtual. També permeten realitzar treballs colaboratius entre varis usuaris o col·laboradors. Les eines que ofereix la web 2.0, ajuda a millorar els temes en l’aula de classe, tant per temes docents com estudiants i també utilitzar-se per a la feina d’una empresa.

És va crear al 2003 i es refereix al fenòmen social que va sorgir a partir del desenvolupament entre la primera època de la web i la revolució que les va imposar en els auge dels blocs, les xarxes socials i altres eines relacionades.

L’evolució de les aplicacions, passen de ser estàtiques a ser dinàmiques, implicant la col·laboració  de les persones que utilitzen aquestes webs socials.

Des de la meva perspectiva personal, les webs 2.0 s’estan convertint en una eina molt influenciadora, ja que avui dia, moltes persones depenen d’aquesta plataforma.

En el meu cas, jo utilitzo aquestes eines diàriament. Faig servir aquestes xarxes socials per a comunicar-me amb els meus amics i familiars.

No només ho utilitzo per tal de comunicar-me, sinó que també ho faig servir per a cercar informació i poder realitzar treballs de la universitat o bé per assolir nous coneixements que m’interessen.

Aquesta web seguirà evolucionant i seguiran sortint noves pàgines web i noves aplicacions importants que farem servir al llarg de les nostres vides, ja sigui per feina, escola o bé per ús personal.

Finalment, jo crec que la utilització és imprescindible ja que tots fem ús d’aquestes webs. Però és cert, que a vegades passem molta més estona de la que és necessaria i hi ha molta gent que està obsesionada amb les xarxes socials.