Marta Estella

Posted in General |
Pedestrian lane

Camí entre els campus

La setmana passada vaig ser a la Universitat de Jyväskylä, en una estada de formació per a personal de les universitats europees organitzada en el marc del programa Erasmus. Jyväskylä és una ciutat de 130.000 habitants, 80.000 dels quals viuen dins el nucli urbà de la Jyväskylä original, 270 km al nord d’Hèlsinki. La Jyväskylä actual és el resultat de la fusió, el 2009, de l’antiga Jyväskylä i dos municipis propers.

És una ciutat oficialment monolingüe: el percentatge de ciutadans de parla sueca és molt inferior a la mitjana estatal (que és el 5,4% de la població) i el nombre absolut de suecoparlants no arriba ni de bon tros al mínim perquè el municipi sigui declarat bilingüe. Com a tot Finlàndia, però, tant el finès com el suec són llengües oficials de l’Estat. A Jyväskylä crida l’atenció la consciència sobre el rol que tenen les llengües per al desenvolupament personal i comunitari. Com a mostres d’això darrer,  el repertori d’11 llengües, a més del finès, amb què l’Ajuntament de Jyväskylä ofereix la informació bàsica sobre la ciutat: anglès, suec, rus, francès, alemany, espanyol, italià, estonià, japonès, xinès i hongarès. I aquest paràgraf de la versió en anglès del mateix web:

Foreign residents and international networks

There are approximately 3100 foreign residents in Jyväskylä from 113 different countries. Russians, Estonians, Afghans and Iranians constitute the largest groups in the foreign community. Jyväskylä Public Library is able to offer most immigrants material in their native language. Jyväskylä is a member of several international networks and has twin cities in twelve countries.

This entry was posted on Dijous, 2 Juny, 2011 at 8:12 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.