Marta Estella

Oct 17 2010

Delibera: una eina al servei de la participació

Posted in Eines, General |

Colors
Aquests dies estem tancant l’esborrany del nou Pla de llengües de la UAB, que a partir del 2011 ha de substituir el pla vigent actualment, aprovat el 2008. Per a l’elaboració del Pla de llengües actual es va obrir un procés participatiu a la comunitat universitària, a fi de recollir opinió i aportacions sobre els diferents àmbits del Pla (podeu consultar la memòria del procés participatiu). Una part del procés participatiu va constar d’un fòrum i qüestionari virtuals, que vam muntar utilitzant els serveis de Delibera – Serveis de Participació Interactiva, una empresa especialitzada en processos de participació deliberativa.

En el procés d’elaboració del Pla actual, hem vehiculat la participació sobretot mitjançant els òrgans de govern de la Universitat i també algun òrgan consultiu. Però volem també demanar aportacions i opinió directament al col·lectiu d’estudiants sobre alguns aspectes que els afecten directament, com al informació sobre les llengües de la docència o la introducció de la docència en anglès. I hem tornat a recórrer a Delibera, amb l’agradable sorpresa que actualment ofereix el servei de fòrums, anomenat també Delibera, com a “eina lliure i gratuïta per a persones o organitzacions que necessiten organitzar algun tipus de deliberació, debat, priorització”. Qualsevol persona o organització pot crear-hi directament els seus propis fòrums en línia, definir-los com a públics o privats, i agrupar diversos fòrums en un únic portal. Delibera és una eina senzilla d’utilitzar, creada específicament per donar suport a la participació i que, a més, té una presentació atractiva de les opcions de resposta i dels resultats.

Imatge: Color your world, Michelle Brea
llicència CCattributionno commercialshare alike

This entry was posted on Diumenge, 17 Octubre, 2010 at 20:47 and is filed under Eines, General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “ Delibera: una eina al servei de la participació”

1. Tweets that mention Marta Estella » Delibera: una eina al servei de la participació -- Topsy.com Says:

[…] This post was mentioned on Twitter by Marta Estella, Carles Cassanyes. Carles Cassanyes said: Delibera: una eina al servei de la participació, apunt de Marta Estella http://ht.ly/2Vbh5 Eina molt interessant! http://ht.ly/2Vbn9 […]