Marta Estella

Mar 24 2010

“Si Rodalia no informa els usuaris, els usuaris informen de Rodalia”

Posted in General |

 Rodalia.info

Des que vaig conèixer Roger Melcior i Sergi Sabaté quan em van convidar a participar en la jornada d’Estudiants pel Català, que segueixo amb interès l’activitat d’aquests dos joves brillants i amb empenta. Feia temps que m’intrigaven els missatges del Roger a Twitter sobre les incidències al servei de Rodalia de Renfe. Aquests dies n’he descobert el motiu: el Roger i Pimpampum.net han posat en funcionament el portal Rodalia.info, que concentra els missatges que els usuaris de tren envien a Twitter per informar d’incidències sobre el servei de rodalia de Renfe i dels Ferrocarrils de la Generalitat. Una iniciativa excel·lent, que es nodreix de les aportacions de moltes persones que hi col·laboren voluntàriament, construint un servei que fa bo allò de “com més gent i més sovint hi participem, més hi guanyem tots plegats”. Un servei, d’altra banda, que trobo molt més útil per estar al corrent d’incidències a la xarxa ferroviària que no el portal oficial que acaba d’estrenar la Generalitat.

Una altra presentació recent és la d’Unportal.cat, iniciativa d’un “grup de periodistes especialitzats en informació universitària”. Es tracta d’un portal en el qual els estudiants poden trobar informació sobre els estudis que ofereixen les universitats catalanes i comparar a partir de diferents indicadors, com, per exemple, la valoració que en fan els graduats, l’oferta de crèdits en anglès o la taxa d’abandonament dels estudis. Un portal.cat es publica també poc després que s’hagi presentat el portal oficial Unidata, “un nou web estadístic que té la finalitat d’orientar els estudiants, els que volen accedir a la universitat i els que hi estan estudiant”. I també, com en el cas anterior, la primera impressió d’Unportal.cat és més bona que la del web oficial; em sembla que s’acosta més a les necessitats dels usuaris.

Rodalia.info i Un portal.cat són dues iniciatives d’informació sobre serveis d’interès públic que sorgeixen per iniciativa privada i que poden guanyar-se l’interès dels usuaris, per davant dels portals oficials corresponents. Són un clar exemple que la difusió d’informació ja no és monopoli de qui la genera i, em fa l’efecte i espero, que a Catalunya marquen un camí que serà seguit per altres projectes que, nodrits de dades obertes per les administracions o per les aportacions de la multitud, acostaran als usuaris la informació que necessiten.

PS: utilitzo per al títol d’aquest apunt un comentari publicat per un usuari a Rodalia.info del qual es fa ressò El Punt.


This entry was posted on Dimecres, 24 Març, 2010 at 0:37 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “ “Si Rodalia no informa els usuaris, els usuaris informen de Rodalia””

  1. Roger Melcior Says:

    Ei Marta,

    Bon post 😉 Només una cosa, això ho varem començar a dissenyar fa just dues setmanes… El fet que jo informés des de fa temps d’incidències només era per oferir informació de servei a la gent del Maresme…

    En tot cas si mai agafes #rod7 o @fgcvall, informa’ns!

  2. Rodalia.info: excel·lent inici! | rogermelcior.cat Says:

    […] “Si Rodalia no informa els usuaris, els usuaris informen de Rodalia” (Bloc de Marta Estella, 24/03). […]

  3. Marta Estella Says:

    Roger, agafo els fgc cada dia. De ben segur que faré servir el servei. De fet, no fa gaire vaig escriure una puilada sobre una incidència que vaig etiquetar com a #fgc.

    Enhorabona per la iniciativa!

  4. Twitter Trackbacks for Marta Estella » “Si Rodalia no informa els usuaris, els usuaris informen de Rodalia” [uab.cat] on Topsy.com Says:

    […] Marta Estella » “Si Rodalia no informa els usuaris, els usuaris informen de Rodalia” blogs.uab.cat/martaestellaclota/2010/03/24/si-rodalia-no-informa-els-usuaris-els-usuaris-informen-de-rodalia – view page – cached Des que vaig conèixer Roger Melcior i Sergi Sabaté quan em van convidar a participar en la jornada d’Estudiants pel Català, que segueixo amb interès l’activitat d’aquests dos joves brillants i amb empenta. Feia temps que m’intrigaven els missatges del Roger a Twitter sobre les incidències al servei de Rodalia de Renfe. Aquests dies n’he descobert el motiu: el Roger i Pimpampum.net… Read moreDes que vaig conèixer Roger Melcior i Sergi Sabaté quan em van convidar a participar en la jornada d’Estudiants pel Català, que segueixo amb interès l’activitat d’aquests dos joves brillants i amb empenta. Feia temps que m’intrigaven els missatges del Roger a Twitter sobre les incidències al servei de Rodalia de Renfe. Aquests dies n’he descobert el motiu: el Roger i Pimpampum.net han posat en funcionament el portal Rodalia.info, que concentra els missatges que els usuaris de tren envien a Twitter per informar d’incidències sobre el servei de rodalia de Renfe i dels Ferrocarrils de la Generalitat. Una iniciativa excel·lent, que es nodreix de les aportacions de moltes persones que hi col·laboren voluntàriament, construint un servei que fa bo allò de “com més gent i més sovint hi participem, més hi guanyem tots plegats”. Un servei, d’altra banda, que trobo molt més útil per estar al corrent d’incidències a la xarxa ferroviària que no el portal oficial que acaba d’estrenar la Generalitat. View page Filter tweets […]

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.