Marta Estella

Gen 19 2010

Noves formes de comunicació institucional

Posted in Jornades |

 

 Foto publicada a 18a sessió web, molta assistència i debat!, del Bloc Gencat

Aquest matí Jordi Segarra ha conduït la 18a sessió web de la Generalitat de Catalunya, en la qual ha presentat algunes idees sobre les “Noves formes de comunicació institucional”. En destaco les següents:

La importància de l’estratègia i de no deixar-se enlluernar per les darreres meravelles que ens ofereix la tecnologia, una qüestió que tot i ser coneguda sovint no es té prou en compte. Tot i això, val a dir que trobo essencial també deixar una porta oberta a l’experimentació, a la passió (en parlàvem en aquest apunt), claríssimament en el cas dels serveis lingüístics; entenc els riscos d’aplicar-ho a la comunicació política, l’àmbit en què treballa Segarra.

La inutilitat del copiar i enganxar. Les fórmules d’èxit no es poden traslladar acríticament a altres contextos per a les quals no han estat pensades. Tot un repte, trobar el punt just del benchmarking.

La necessitat de segmentar els públics, fins al nivell de cada persona: la política ja no és territorial (ni sectorial, hi afegiríem), és personal. També els serveis lingüístics hem de saber adreçar-nos personalment als nostres usuaris, i a aquells que no potser ho seran mai.

La conveniència de comptar amb líders socials (mavens) que ens facilitin la conversa amb tothom des de la seva capacitat d’influència en les comunitats.

I finalment, la importància de l’emoció. Deia Segarra que en les campanyes polítiques l’emoció preval damunt la raó. Valdria la pena provar si, apel·lant més a les emocions, els serveis lingüístics aconseguiríem fer arribar millor el nostre missatge, carregat de raons que no sempre són ateses.


This entry was posted on Dimarts, 19 Gener, 2010 at 18:36 and is filed under Jornades. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 Responses to “ Noves formes de comunicació institucional”

  1. Twitter Trackbacks for Marta Estella » Noves formes de comunicació institucional [uab.cat] on Topsy.com Says:

    […] Marta Estella » Noves formes de comunicació institucional blogs.uab.cat/martaestellaclota/2010/01/19/noves-formes-de-comunicacio-institucional – view page – cached Foto publicada a 18a sessió web, molta assistència i debat!, del Bloc Gencat […]

  2. JaCordero Says:

    La emoción es fundamental: hacer las cosas con pasión es la mejor estrategia para alcanzar al éxito. Y contagiar esa pasión es una obligación institucional que tiene mucho de ‘arte’ por su dificultad. Mucho ánimo a todos.

  3. El bloc de gencat. Generalitat de Catalunya » 18a sessió web, molta assistència i debat! Says:

    […] Tenim a la disposició de tothom les fotos de l’acte, la presentació de diapositives, el vídeo de les conclusions, el de tota la sessió i la síntesi en un sol full, que tan bé ens va per aplicar les propostes de les sessions en el nostre entorn laboral, social o personal. De moment, podeu llegir els resums de Janquim al 3cat24, Ricard Espelt i Marta Estella. […]

  4. 18a sessió web, molta assistència i debat! | Gencat blog Says:

    […] Tenim a la disposició de tothom les fotos de l’acte, la presentació de diapositives, el vídeo de les conclusions, el de tota la sessió i la síntesi en un sol full, que tan bé ens va per aplicar les propostes de les sessions en el nostre entorn laboral, social o personal. De moment, podeu llegir els resums de Janquim al 3cat24, Ricard Espelt i Marta Estella. […]

  5. 18a sesión web, ¡con mucha asistencia y debate! | Gencat blog Says:

    […] Tenemos a la disposición de todos nosotros las fotos del acto, la presentación de diapositivas, el vídeo de las conclusiones y el de toda la sesión, y la síntesis en una sola hoja, que nos va bien para aplicar las propuestas de las sesiones a nuestro entorno laboral, social o personal. Por ahora, podéis leer los resúmenes de Janquim al 3cat24, Ricard Espelt y Marta Estella. […]

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.