Marta Estella

Nov 07 2009

La festa major i l’impacte als mitjans

Posted in General |

Torno d’Andorra, d’una reunió de la Comissió de Llengua de la Xarxa Vives d’Universitats. Tinc interès per saber com va acabar ahir el dia a la UAB: s’hi feia la festa major autogestionada pels estudiants, després que el Consell de Govern acordés suprimir la festa major per motius pressupostaris i pels riscos associats a la festa. Consulto en primer lloc el portal de la UAB i hi trobo unes imatges impactants de l’estat del campus aquest matí:

festamajor09_1.jpg

Captura de pantalla del portal de la UAB

Superada la primera impressió, em resisteixo a quedar-me només amb la vista de les piles d’escombraries i plàstic i el relat dels riscos i desperfectes. No m’és gens difícil trobar altres informacions sobre com va anar el dia, al mateix portal de l’ETC (edifici d’estudiants – estudiants, teatre, cinema), com aquestes imatges del transcurs de la festa, ben diferents de les anteriors; és la mateixa festa?:

festamajor02

Captura de pantalla del portal de l’ETC

I també en mitjans tradicionals, com aquest vídeo de La Vanguardia, la crònica d’El Punt (1 i 2), les notícies a l’Avui, o les notes d’Europa Press i l’ACN, on predominen les informacions favorables al punt de vista dels estudiants organitzadors de la festa. Observo la mateixa tendència en fer una cerca al Google (“festa major” + uab): en la primera pàgina de resultats hi trobo 4 impactes del punt de vista de l’organització de la festa, 2 del punts de vista de l’equip de govern i 3 que fan referència a altres edicions de la festa major. Faig la cerca al Twitter: també en la primera pàgina de resultats, 11 impactes del punt de vista de l’organització de la festa i 4 del de l’equip de govern; dels 4, 3 són repetits, una mateixa entrada de l’Avui.  Pel que fa als 11 primers, n’hi ha 7 d’escrits per mitjans de comunicació, els altres 4 per persones a títol individual. Faig la cerca al Facebook i hi trobo la Plataforma per restaurar la FESTA MAJOR DE LA UAB!, un grup creat per l’organització de la festa que té gairebé 11.000 membres. A Youtube hi trobo un únic vídeo sobre la festa major d’enguany, que mostra l’impacte dels residus el dia després al campus. No continuo; dilluns podré parlar de com va anar ahir el dia a l’Autònoma amb els companys del Servei, però em quedo amb dues coses:

1. La informació que he trobat al portal de la UAB no m’ha agradat: lluny de satisfer la meva curiositat per la jornada d’ahir, m’he sentit conduïda cap a posicionaments viscerals, i això m’ha provocat una sensació d’estranyament, de llunyania envers la Universitat, de la qual espero que fomenti la capacitat d’anàlisi, d’interrogació, i l’esperit crític. I em sap greu.

2. La informació ens arriba fragmentada, per canals cada cop més diversos, des de múltiples veus. Ja ho sabíem, no és cap novetat, però encara costa situar-se en aquest nou escenari en què les multituds juguen millor que les grans organitzacions.

This entry was posted on Dissabte, 7 Novembre, 2009 at 1:14 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “ La festa major i l’impacte als mitjans”

1. eudald Says:

molt interessant “l’experiment sociològic” que has fet. Constata una realitat: ara mateix les postures estan enrocades i sembla que hi ha poca voluntat de diàleg.
    Malgrat pertànyer clarament a una de les dues posicions, entenc que fa falta reconstruir ponts.
    M’agradaria que la Rectora, al tornar de Corea, hagués fet una reflexió semblant, però sembla que no va per aquí la cosa.

Bé, ja ens veurem pel campus.

PD: la festa va ser un èxit ; )