Marta Estella

Oct 17 2009

A favor de la queixa

Posted in General |

 Stop complaining

Stop complaining.  Aturkus

Aquests dies hi ha un cert enrenou a la UAB al voltant d’un apunt del blog del gerent, Santi Guerrero, sobre les queixes. Sempre m’ha semblat curiós que la idea, generalment acceptada, que vivim en un país en què no hi ha una cultura de la queixa, que som molt lluny d’altres indrets on les persones són conscients dels seus drets i els exerceixen, es redueixi sovint a les queixes que presenten els usuaris, i la mateixa idea sigui més qüestionada quan es tracta de les queixes dels treballadors d’una organització.

Crec que les queixes, vinguin de dins o de fora,  són positives, perquè, per qüestionables que siguin, ajuden a millorar. Així ho han entès algunes organitzacions: per exemple, aquest apunt de Julen Iturbe sobre les deu causes de malestar provocades per l’empresa parteix d’un projecte de  la Diputació Foral de Biscaia; els punts que s’hi plantegen em semblen de lectura obligada per a totes les persones que tenim alguna responsabilitat en el comandament d’una organització. I ja que parlem de comandament, imprescindible també l’apunt “Algunas ideas sobre el mando y eso“, de Miquel Rodríguez, i aquest altre, també seu, sobre el lideratge, com també el comentari lapidari d’Anna Cabañas: “el mejor mando es el mando a distancia”. Si tingués responsabilitat en l’àmbit de recursos humans, crec que em trauria el son aquest apunt de Nacho Muñoz, en forma de carta de comiat d’un director de RH incapaç d’atendre les queixes. No continuo: a la xarxa és fàcil trobar altres aportacions també interessants a la conversa.

Darrerament, n’he entomat unes quantes, de queixes. No és una posició agradable, certament, però les queixes que rebo, les comparteixi o no, es formulin de manera més o menys adequada, sempre m’aporten alguna cosa de positiu. Benvingudes siguin. Si incorporen anàlisis i alternatives ben orientades, molt millor, i si no, també. Tant de bo la desconfiança i la sospita prenguessin la forma de queixa.


This entry was posted on Dissabte, 17 Octubre, 2009 at 14:27 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “ A favor de la queixa”

  1. Nacho Muñoz Says:

    Cómo era aquello… ¿una queja es un regalo? Pues debería ser cierto en tu totalidad para quienes las reciben.
    Gracias por la referencia.
    Un saludo

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.