Marta Estella

Oct 01 2009

P2P University

Posted in General |

Si dedicàvem un dels darrers apunts al Connectivism and Connective Knowledge Online Course, avui presentem un altre cas que representa un desafiament al model d’universitat tradicional: la P2P University (P2PU), una “online community of open study groups for short university-level courses” que es caracteritza també per l’alta implicació i autogestió dels aprenents, a més de per uns continguts oberts i l’admissió de franc, si més no ara com ara. Ha començat aquest setembre amb una oferta de set cursos. Com a mostres, el programa del Copyright for educators, el blog del curs Cyberpunk literature o les presentacions dels alumnes de Neuroethics and international biolaw.

L’experiència de la P2PU i de projectes similars, lluny de ser vistos com a extravagàncies neohippies, haurien de servir com a laboratoris per transformar l’aprenentatge en les universitats tradicionals. Imma Tubella, rectora de la UOC, advertia aquest estiu que “academia i ccambio conjugan mal” en un article a El País en què  citava una frase, demolidora d’una exrectora de la Universitat d’Oslo: “Si quieres cambiar un cementerio, no puedes esperar gran ayuda de los que están dentro”. Entre els qui són fora, aquesta setmana m’han interessat les tres preguntes que planteja Seth Godin a les institucions d’educació superior: us convido a llegir-les.

This entry was posted on Dijous, 1 Octubre, 2009 at 18:09 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.