Marta Estella

Set 22 2009

La importància de la in-corporació (embodiment)

Posted in General |

Embodiment

Cat, 365.080310: 147 (:3)

Avui, en l’acte d’inauguració del curs acadèmic a la UAB, la lliçó magistral ha estat llegida per una persona que substituïa l’autor. Aquest, el Prof. José M. Ricarte, que no hi ha pogut assistir per motius de salut, havia preparat dues versions del text: la versió per ser publicada, repartida a l’inici de l’acte, i la versió que havia d’exposar davant l’auditori present a la sala d’actes. La seva indisposició ha fet que la persona que el substituïa en llegís la versió per ser publicada, l’única opció viable, certament, però que ha tingut els assistents una hora escoltant fil per randa un text que teníem a les mans.

Aquest fet m’ha portat a pensar en la  importància de la in-corporació, de l’embodiment. Quan cada cop més els continguts són accessibles des de múltiples canals, la transmissió de continguts no pot mantenir-se com la raó de ser de les sessions presencials. El valor d’aquestes deriva cap a la capacitat de comunicació de qui es posa davant d’un auditori. I no és estrany, doncs, que es valori sobretot qui, a més de provocar la reflexió, aportar dades, obrir noves vies, etc., sigui capaç de seduir, d’esdevenir un autèntic showman (woman). Els qui vam participar al juliol al congrés Convit vam poder gaudir del show de Genís Roca. L’experiència d’escoltar i veure la seva intervenció té poc a veure amb la lectura que puguem fer dels seus apunts o presentacions, una virtut a l’abast de poques persones, i un element a tenir en compte en la formació que oferim els serveis lingüístics, que ha de ser menys estrictament lingüística i més orientada globalment a la comunicació.

This entry was posted on Dimarts, 22 Setembre, 2009 at 23:21 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.