Marta Estella

Mai 21 2009

Twitter, sí

Posted in Eines |

twitter.jpg

Els últims dies, de ritme trepidant per diversos compromisos de feina, he estat poc connectada a l’entramat de canals i xarxes personals i professionals en què em moc habitualment. El que he trobat a faltar més ha estat, sens dubte, Twitter. Escèptica al principi —no veia cap gràcia al “What are you doing?”—, m’hi he anat aficionant, fins al punt que diria que actualment és el meu principal canal d’aprenentatge professional, a més d’un espai de comunicació amb persones amb qui comparteixo interessos i maneres d’entendre el món. No m’ha sorprès constatar que actualment Twitter ocupa el primer lloc en l’enquesta de Jane Hart sobre les eines més utilitzades per professionals de l’educació per al seu propi aprenentatge, formal i informal.

Més enllà de la twittermania actual, Twitter és un clar exemple de com els usuaris s’apropien d’una tecnologia per donar-hi uns usos no imaginats pels seus creadors, en aquest cas, un mitjà per mantenir en contacte un grup d’amics. I entre aquests usos no podien faltar els educatius. N’hi ha diverses experiències registrades, com les que recull Juanmi Muñoz en aquesta secció del seu wiki; usos potencials a les aules, com els que s’exposen a l’article Can we use Twitter for educational activities?; experiments com el que recull el vídeo The Twitter experiment, per millorar la participació a classe, o Twitterlearn, un projecte per a l’aprenentatge de llengües de Radio Lingua Network.

Caldrà veure si aquests usos es consoliden més enllà de l’experimentació, i l’evolució mateixa de Twitter, ara que la incertesa en el futur de les eines que fem servir s’ha instal·lat en les nostres vides. Sigui com sigui, em sembla interessant la pregunta de Juan Freire en aquesta videoentrevista a Jack Dorse, CEO de Twitter: What can’t one learn from a 140 character stream?


This entry was posted on Dijous, 21 Maig, 2009 at 23:01 and is filed under Eines. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.