Marta Estella

Abr 16 2009

Eines: escoltar a la xarxa (3)

Posted in Eines |

sindepirate.jpg Entre les eines per escoltar a la xarxa (en parlàvem en aquests apunts: 1 i 2) no podem obviar Twiter, que creix vertiginosament: gairebé un 1400 % més d’usuaris el darrer any. Ahir Soitu publicava una crònica amb imatges de la visita d’una enviada especial a la seu de l’empresa, que és un bon relat dels orígens de la iniciativa, l’ambient en què es treballa, de com va començar i es manté sense una línia de negoci clara, i de la pressió actual pels rumors de la compra per part de Google.

Un recurs útil de Twitter és el cercador, que ens mostra els tweets (o entrades)  que contenen un terme de cerca i ens permet filtrar els resultats per llengua —no hi ha el català— i per geolocalització (tweets enviats a prop de…, des d’una distància de…), així com  subscriure’ns als resultats de la cerca. D’una subscripció efímera a “autònoma” en pesco aquest tweet, de fa un parell de mesos:

“ara a l’autònoma em diuen que com que han canviat el programa de comptabilitat tardaré més a cobrar el que em deuen des del maig”

Una altra aplicació interessant sobre Twitter és el Twitter Stream Graphics, una eina de visualització de dades que per a un terme de cerca ens presenta en línia un gràfic dels últims 1000 tweets que el contenen, o bé d’un usuari concret.

Òbviament, un comentari aïllat com el que he reproduït més amunt no ha de ser motiu de preocupació, però sí que cal estar atent al que es diu de nosaltres, de la nostra organització, a la xarxa, per poder-hi actuar si l’impacte d’un comentari negatiu esdevé crític. Si no, que ho preguntin a la nova ministra de cultura espanyola que, en pocs dies ha aconseguit aglutinar més de 1.110 seguidors- detractors al compte de Twitter Sinde pírate i més de 23.000 en un grup al Facebook, per les seves amenaces a la cultura digital.

This entry was posted on Dijous, 16 Abril, 2009 at 6:52 and is filed under Eines. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.