Marta Estella

Des 14 2008

Tot és miscel·lani; els recursos lingüístics també

Posted in General |

Aquesta setmana, he participat en una sessió de treball en la qual hem pogut veure i valorar el prototip del portal Intercat  v 3.0, que fa un salt qualitatiu important respecte de la v 2.0 actual, centrat en tres aspectes: la interacció amb l’usuari, la rellevància de la imatge i de l’audiovisual, i una reordenació dels recursos per apropar-se al que en pot esperar l’usuari. Sortint de la reunió, pensava en aquest darrer punt, que és el que em sembla més complex de resoldre;  vaig connectar-lo amb l’Everything is Miscellaneous, de David Weinberger, per la idea de la inutilitat de les taxonomies úniques, i el valor de les etiquetes múltiples amb què els usuaris poden categoritzar un mateix recurs. En trobareu una síntesi en aquest apunt d’Alfons Cornella al blog d’Infonomia, una bona ressenya en l’apunt Les virtuts del desodre digital, del blog de Janquim, i una entrevista i una videoentrevista a l’autor a la revista If, núm. 59.

Everything is Miscellaneous

Fa temps que ens preocupa com donar a conèixer els recursos que produïm els serveis lingüístics universitaris. No hauríem de fer ja el salt cap a un sistema que permetés que els usuaris etiquetessin, valoressin i comentessin els recursos que els oferim?; que permetés difondre uns usos dels recursos que potser nosaltres com a autors no hem previst i desconeixem?, i que facilités la recuperació de la informació també des de múltiples llocs, entre els quals no podem obviar els gestors de marcadors socials, com Mr. Wong o del.icio.us? (Sobre la participació dels usuaris en parlàvem fa unes setmanes en aquests dos apunts.)  De ben segur que els usuaris hi sortirien guanyant, i nosaltres, els serveis lingüístics també.


This entry was posted on Diumenge, 14 Desembre, 2008 at 13:16 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.