Marta Estella

Oct 12 2008

Comunitats de pràctica i serveis lingüístics (II)

Posted in General |

S’ha dit a bastament que molts programes de gestió del coneixement han fracassat perquè s’han focalitzat en la tecnologia; s’ha cregut que posant unes eines a l’abast d’un grup de persones, aquestes començarien a compartir coneixement, sense parar atenció a les pràctiques d’interrelació i comunicació de l’organització. En el cas dels serveis lingüístics universitaris, però, tinc la impressió que és justament la tecnologia la que ens falla. No només, certament; ens queda molt encara per superar les servituds del model d’estructures dures, però també és cert que molts anys de coneixença i l’experiència de treball conjunt en projectes interuniversitaris com l’Intercat, l’Argumenta o el RESTAD i en la Xarxa Vives d’Universitats sovint permeten estovar-les. En canvi, de Perpinyà a Alacant i de Palma a Lleida ens continuem comunicant sobretot per correu electrònic, amb algunes trobades presencials, sempre agradables i enriquidores.

25 Tools 2008

View more presentations from Jane Hart.

Però és clar que hem de fer un salt mortal. Només cal veure els resultats de l’enquesta del Centre for Learning & Performance Technologies a professionals de l’educació, dirigit per Jane Hart, sobre les 10 principals eines per a l’aprenentatge i producció propis i per a la creació de solucions d’aprenentatge per a altres, en què els primers llocs els ocupen (avui, perquè és una enquesta viva) del.icio.us, Firefox, Skype, Google Reader, WordPress…, una mostra que cada cop més treballar i aprendre es fonen en un tot. Hem començat ja a enfilar-nos al trapezi; com a mostra la pròxima creació d’un blog dels formadors del programa Argumenta, acordada a la Jornada Argumenta que va tenir lloc a principis d’aquest mes.

This entry was posted on Diumenge, 12 Octubre, 2008 at 22:45 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.