Marta Estella

Oct 09 2008

Minimal

Posted in General |

La Vanguardia en paper d’avui publica un gràfic amb els núvols de paraules més destacades de la intervenció de Barack Obama. Many Eyes, una aplicació lliure oferta per IBM permet realitzar aquests gràfics i molts atres tipus de visualitzacions amb dades aportades pels usuaris, com aquesta, d’un discurs del mateix Obama.

Wordle és una altra aplicació que ens permet generar la imatges de núvols d’etiquetes a partir de les paraules d’un text od’un blog, en formats molt diferents.

Els núvols d’etiquetes, molts usats als blogs, integren imatge i escriptura per reduir aquesta a la mínima expressió i al mínim temps per a la lectura. Utilitzats amb pretensions d’anàlisi representen un risc alt de banalització, però són una nova manera d’escriure / llegir, molt en la línia minimalista que domina altres àmbits, com les presentacions Pecha Kucha, que han traspassat ja el seu domini original, com ens deia l’Enric Serra en aquest apunt;  l’speed dating, o les tancades de professionals i executius de 24 h en un hotel amb l’objectiu d’establir molts contactes en molt poc temps. Una nova manera de comunicar-se que no podem menystenir en l’oferta de serveis d’assessorament lingüístic i en l’aprenentatge de llengües.

(Per cert, enguany es fa una sessió de speed dating o cita ràpida a la jornada interuniversitària Catalan Means Feeling, d’acollida als estudiants de mobilita.)

This entry was posted on Dijous, 9 Octubre, 2008 at 18:34 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.