Marta Estella

Set 21 2008

CERCLES 08

Posted in Jornades |

Aquests dies he estat a Sevilla, al Congrés de CERCLES, la Confederació Europea de Centres de Llengües de l’Educació Superior, que enguany ha tingut com a lema “Language Centres for a Plurilingual Future in Europe”. Sis sessions en paral·lel durant un dia i mig, i per tant, la necessitat de triar i el neguit pel que he perdut l’oportunitat d’escoltar, que m’ha portat a perdre’m les presentacions dels companys del Servei de Llengües – UAB Idiomes, per allò que els tinc molt més a prop. En fer un petit balanç del congrés, constato que una bona part de presentacions a les quals he assistit són de centres de Finlàndia, i totes m’han semblat molt interessants per les experiències que s’hi han reportat, fet que em referma en la convicció que podem aprendre molt de les universitats finlandeses en matèria de llengües.

En destaco la presentació, a càrrec de Raija Elsinen, de la xarxa FINELC, la confederació de centres de llengües universitaris del país, un bon exemple de treball de col·laboració interuniversitària amb projectes solvents, com el projecte LAAKEA sobre qualitat i estandardització de bones pràctiques als centres de llengües, a més d’altres sobre habilitats lingüístiques i comunicatives als nous graus (KIEVI), o l’avaluació de competències lingüístiques en suec a les universitats (KORU).

També remarcable la presentació de Sinikka Karjalainen sobre l’avaluació del centre de llengües de la Universitat de Finlàndia. Va presentar els resultats d’una autoavaluació, amb punts forts, com el pla de formació interna del personal, la percepció de transparència en la distribució de feines, la cooperació entre  el professorat del centre i l’administració d’afers acadèmics del centre, i reptes per desenvolupar, com la cooperació entre professorat de diferents llengües, la necessitat de fer més reunions amb tot el personal, la necessitat de tenir més feedback de l’alumnat, la necessitat de formació en lideratge per als responsables de cada unitat (“departament”) de llengua.

Fora de Finlàndia, impressionant la tasca d’avaluació de la qualitat del centre de llengües de la Universitat de Nicòsia, presentada per Salomi Papadima-Sophocleous. Fa tot just un any que s’ha creat i encara no disposa de director, però han desenvolupat un sistema d’assegurament de la qualitat, amb una acurada definició de metes i objectius, sistemes per assolir-los i avaluació de resultats.

I un darrer apunt: una llàstima que en un congrés sobre el futur plurilingüe d’Europa, s’utilitzés de manera pràcticament exclusiva l’anglès.

This entry was posted on Diumenge, 21 Setembre, 2008 at 18:36 and is filed under Jornades. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.