AUTOAVALUACIÓ

Finalment ha arribat el dia…. El dia de l’última entrada en aquest blog perquè com tots bé sabem, estem a la recta final del curs i és hora d’analitzar com he realitzat aquest treball durant l’assignatura de Comunicació i interacció Educativa 2, i les noves experiències que he tingut durant aquesta elaboració.

Així que benvolguts lectors i lectores a la meva autoavaluació.
Quan vaig començar amb aquesta matèria pensaba que no seria capaç de realitzar totes i cadascuna de les entrades demanades pel docent, ja que la tecnologia no és el meu punt fort. Efectivament, els primers ítems em va suposar un gran esforç, perquè no s’hem pujaven els meus redactats com jo volia.

Però gràcies a les classes magistrals, a l’ajuda dels meus companys de classe vaig anar progressant i com podeu observar vosaltres mateixos, he pogut assolir el meu objectiu personal, saber fer per mi mateixa un blog i no només aquesta pàgina web sinó que també he estat capaç de crear una wiki personal.

Si he de destacar alguna de les entrades, predominaria la PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL i EDUCACIÓ A PARTIR DELS ROBOTS. La primera que he proposat, és perquè considero que és la més complexa de totes les que hem realitzat i la segona és perquè crec que està bé redactada i enfocada als punts claus que el docent va demanar.

Per finalitzar aquest blog, m’agradaria expressar que aquest projecte ha estat molt enriquidor, ja que he pogut plantejar temes importants i d’interès. A més, he pogut aprendre coneixements que fins a les hores eren totalment desconeguts per a mi.

Espero que us agradi i que tingueu bones vacances!!

PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL

El vídeo que és mostra al principi de l’entrada correspon a una producció audiovisual que tracte del tema de les discriminacions en les discoteques.

He escollit aquest tema per aquesta producció audiovisual, perquè considero un tema actual i de gran importància. Per exemple, Euskadi vol prohibir que les discoteques discriminen per sexe tant en  les entrades com en les copes gratis, per això volen acabar amb l’entrada gratis de les noies a les discoteques.

 

 

Aqui esta la meva wiki

Estimats lectors i lectores avui us vinc a parlar sobre la creació de la meva wiki… on podeu trobar un tema molt important de la societat en la que vivim!

En aquesta he parlat sobre els discapacitats intel·lectuals i sobre els tipus de discapacitats que podem trobar….

Qualsevol vida és única i irrepetible i te tant de valor com les altres. Si hi hagués una vida sense importància, cap seria important”- Proverbi anònim.

Espero que li feu una ullada i que si algun cop teniu la oportunitat de ajudar aquestes persones fer-lo, perquè podeu arribar a  descobrir un món totalment nou.

Us deixo la pàgina web: https://sites.google.com/site/mariapolomatas/

EXPERIÈNCIES EDUCATIVES AMB LA TECNOLÒGIA

Com estan els meus lectors i lectores? Espero que bé, perquè avui us vinc a parlar sobre tres simpàtics robots educatius anomenats Bee-Bot, Blue-Bot i Pro-Bot que venen des de els Estats Units.

Tots tres són un recurs fantàstic pels nens més petits perquè aquests comencin a tenir contacte amb les programacions d’avui en dia, a més aquests minis robots engloben aspectes com el treball en equip, la curiositat, la creativitat, el respecte entre d’altres.

Es tractarà d’un projecte didàctic que inclourà diverses matèries com les matemàtiques i les arts, i aquestes assignatures estaran relacionades a partir dels robots. A més, també aquests nous objectes de ro-botica es centraran en què els infants apareguin nous idiomes, més concretament, l’Anglès.

Abans de centrar-me en l’activitat proposada per aquest infants, vull explicar les relacions que hi ha entre aquestes disciplines. Les arts i les matemàtiques van lligades, ja que per dissenyar algun element és necessita en compte les diferents mesures matemàtiques ( la regla, el cartabó…). Per altra part, també estan enfocats a l’aprenentatge de nous idiomes i això pot anar molt bé, perquè mentre més petits, més facilitats per aprendre coses noves tenen.

En l’activitat educativa que proposo farem servi els tres robots, a més d’un retolador de color negre i unes fulles de diferents colors. Realitzaré una activitat lúdica on tots els infants elaboraran un dibuix amb diferents formes geomètriques però ho faran amb ajuda d’aquests robots, és a dir, els nens posaran els patrons que més els convingui per fer la figura proposada pel doscent, però el que desenvoluparà aquesta acció serà el mateix robot, seguin les indicacions proposades pels petits.

Aquesta activitat, potenciarà la curiositat innata i els coneixements bàsics dels petits. Perquè permeteix un aprenentatge basat en problemes i projectes de formes fàcils i divertits.
Así que ja sabeu, si voleu arribar a ser un bon docent, no estaria malament que tinguéssiu en compte els nous robots Bee-Bot, Blue-Bot i Pro-Bot.

Escena de la Pel·lícula; “EL LADO BUENO DE LAS COSES”.

Començaré explicant una mica l’escena escollida. Primerament, s’ha de dir que aquesta escena la trobem al final de la pel·lícula, “El lado Bueno de las coses“, el que es pot observar en aquesta, és que un home està corrent darrere d’una dona, en un moment donat l’atrapa i es pot veure com ella està plorant i amb una ira molt gran contra ell. Seguidament, es veu com la tranquil·litza i en aquell mateix instant, el protagonista masculí li entrega una carta a la protagonista femenina que ell ha escrit expressant tots els seus sentiments per ella, aquesta escena acaba amb un peto.

Una vegada explicat de què tracta la seqüència escollida em centraré en dos aspectes molt importants que s’han de tenir en compte per fer una pel·lícula o una escena. Aquests aspectes claus són la il·luminació i el so.

Analitzant aquesta he pogut veure els diferents tipus de llum i d’il·luminacions que el director ha volgut que aquesta seqüència expresses.

David O. Russell, director de la pel·lícula, a l’escena final no ha volgut donar-li una il·luminació suau o rebotada, ja que el que volia era que els espectadors tinguessin o experimentessin els sentiments i les emocions que la protagonista estava sentint en aquesta escena de pura tristesa i ira.

Per això s’ha decantat per la llum dura, ja que es veu el contrast entre la llum i l’ombra, a més en aquesta escena vol donar una sensació “negativa o d’ira” i trobem una personalitat dura i rígida.

Més tard, he examinat d’on procedeix la llum per veure els efectes i sensacions que dóna. Si ens centrem en la protagonista femenina, podem observar una llum frontal, perquè és una imatge plana i sense matisos. Però si ens centrem en el protagonista masculí, presenta una llum lateral, és a dir que no és una imatge plana sinó que té més volum.

Considero, que el que vol mostrar David O. Russell, amb els efectes de llum i ombres que surt en aquesta escena és crear imatges més dures que impactin més als espectadors, deixant-los una sensació de rigidesa.

Per concloure, analitzaré els diferents colors que presenta l’escena final de la pel·lícula escollida. Encara que al fons presenta colors freds podem dir que predominen els càlids, ja que en el focus de l’acció trobem aquests últims.

Reflexionant sobre l’escena penso que ha volgut remarcar aquest tons ja que els protagonistes de l’acció estan enamorats i si hem centro en l’escena escollida es pot veure que hi ha odi ja que podem observar una baralla entre els dos personatges.

Ajunto la escena de la pel·lícula que jo he analitzat per si algú la vol veure; https://www.youtube.com/watch?v=8HNigDgrfT0

 

ANUNCI DE NADAL DEL 2015

 

L’ anunci que he analitzat és el de la loteria de Nadal del 2015, es tracte d’un curtmetratge d’animació. És una historia en que els personatges són dibuixos animats i en aquest és pot veure una de les característiques més importants del Nadal, la il·lusió i les ganes de compartir amb els altres.

Al curtmetratge es veu un guardià de seguretat que vigila de nit en una fàbrica de maniquins, en la qual mai coincideix amb els sues companys de treball, però decideix interactuar amb ells mitjançant els maniquins, fent-li sorpreses. Al final d’aquesta publicitat és pot veure com els seus companys s’encorden d’ell a l’hora de comprar els dècims de la loteria de Nadal, que acaba sent la grossa de Nadal.

L’amistat, la generositat i el solidaritat són els principals valors que és mostren en aquest anunci, ja que no només el protagonista guanya la loteria sinó que també guanya l’efecte i l’estima de tots els seus companys.

En tots els anuncis i les pel·lícules s’observa un angle diferents, ja que el que volen els productors  és remarcar d’una manera o d’un altre al personatge segons el que vol que causi en aquell moment.

Hi ha diferents tipus de angles;

  • NORMAL;És l’angle en que la càmera es troba paral·lela amb el sol. Es fa a partir de l’altura dels ulls.
  • PICAT:Càmera per sobre del personatge, dona importància al protagonista i redueix la presencia del fons.
  • CONTRAPICAT: Per sota del personatge, per veure la figura de manera més maligne.
  • ZENITAL: La càmera esta des de amunt i té una visió perpendicular al terra.
  • CAMARA CAP A UN COSTAT: Provoca l’espectador el malestar o el Sentiments que te la protagonista de l’escena.
  • NADIR: La càmera és col·loca completament sota la persona. Efecte més exagerat de l’angle picat.

En el curtmetratge que he escollit l’angle que més podem observar és el normal, ja que en moltes ocasions donen el protagonisme a la persona que fa aquesta escena. Seguidament, trobem moltes escenes amb un tipus d’angle picats, ja que dona importància al personatge i redueix l’escena del fons.  El tipus d’angle que no surt en aquest anunci són el nadir ni el contrapicat.

Des de la meva opinió, penso que han volgut destacar l’angle normal, ja que volen crear un efecte de normalitat, sense crear plans artificials. Per altre part, no han volgut donar importància a l’angle nadir ni al contrapicat, perquè en cap moment volen donar un efecte exagerat o de manera maligne al espectador, i la raó o la causa d’això és perquè el que l’anuncií vol transmetre és que comprin la loteria de nadal.

Desprès de analitzar i observar els tipus d’angles o enfocaments que té aquet anunci de la loteria del 2015 he examinat els diferents plans que podem trobar-hi. He estudiat i he trobat set tipus de plans que surten i aquests són:

  • PLA DETALL: Solament mostra la màxima expressió d’un objecte.
  • PLA GENERAL: Cos complet.
  • PLA AMERICÀ: Fins als genolls.
  • PLA MITJÀ: Fins a la cintura.
  • PLA MITJÀ CURT: Fins al pit.
  • PRIMER PLA: Fins a les espatlles.
  • PRIMERÍSSIM PRIMER PLA: Solament el rostre.

El pla que més trobem és el pla general, és a dir, el que és veu tot el cos sencer.  Desprès hi trobem el pla mitjà i darrera d’aquest el pla americà. Hi ha un únic pla que només surt una vegada en aquest anunci i aquest és el pla detall, l’observen en l’escena final quan és centren en la loteria de nadal.

Considero, que han volgut destacar el pla general perquè donar un caire més descriptiu a l’escena i perquè l’espectador pugui tenir un context sobre l’espai on s’està fent l’acció. També crec, que l’escena final és la més important i el pla que han utilitzat el pla detall ja que el pretén aquesta publicitat, com ja he dit anteriorment, és que la gent compri la loteria.

Finalment, he considerat que també tenia que inspeccionar i investigar els
moviments que el productor d’aquest curtmetratge a volgut donar. Hi ha sis moviments diferents, aquests són;

  • Tràveling; Que va de davant cap enrere i al inrevés.
  • Panoràmica: És mou sobre el seu propi eix. Aquest pot ser de manera horitzontal o vertical.
  • Lliure: Es mou sobre l’espai sense un ordre.
  • Càmera en mà: Aquesta és quan l’espectador té una sensació d’inestabilitat o de mereix, igual que li passa al protagonista en una escena determinada.
  • Stadycam: Serveix perquè no hi hagi tantes vibracions.
  • Vertigen:És un conjunt de tràveling +zoom, creiem que el fons és mou.

Inspeccionant el anunci varies vegades puc dir que el moviment que més és repeteix és el tràveling. Suposo que el que volen mostrar amb el moviment que més han utilitzar per fer aquest anunci és apropar i allunyar la mirada del espectador.

Com a conclusió personal, diria que és un anunci que ens fa pensar en el que significa el  Nadal per a totes les persones o el que és deuria significar. A més, de tindre moltes perspectives diferents tant de plans, com d’angles com de moviments.

Ajunto el anunci que jo he analitzat per si algú no se’n recorda o vol recordar-lo; http://www.rtve.es/rtve/20151116/emotivo-cortometraje-animacion-protagoniza-primera-vez-campana-loteria-navidad/1255100.shtml

USOS EDUCATIUS DE LA WEB 2.0

 

Les eines digitals com la web 2.0 han influenciat en diversos sector i àmbits para intuir las possibilitats educatives.  Gracies als seus serveis i aplicacions tant els docents com els estudiant poden crear, distribuir i compartir els seus propis continguts con una qualitat, versatilitat i amplitud de difusions molt grans.

Aquesta capacitat es una font potencial no solament de recursos didàctics i materials, si no que també de plantejaments didàctic molt innovadors i noves metodologies, que tenen uns principis com la col·laboració entre iguals, la intel·ligència col·lectiva, la creació i difusió de coneixements compartits, la responsabilitat individual i la participació social e institucional.

La web 2.0 se ha convertit en un lloc comú en els mitjans de comunicació i les noticies d’actualitats, comportant l’aparició de blogs, xarxes socials, wikipedia entre d’altres, donant una perspectiva no únicament social sinó que també com una font d’aprenentatge.

Si ens centrem en els valors pedagògics i educatius del concepte de la Web 2.0 és té que destacar;

  • Les fonts d’informació (encara que no totes són fiables) i canals de comunicació que faciliten un aprenentatge més autònom, més participació en les activitats grupals i solen augmentar l’interès i la motivació dels estudiants.
  • Amb les seves aplicacions com el feedback els professors i els estudiants estan més connectats i poden elaborar fàcilment matèries de manera individual o grupal, compartir-los i fer comentaris.
  • Facilita la relació de noves activitats d’aprenentatge, avaluació i creació.

No obstant això, totes aquestes eines digitals han d’estar sotmeses a unes configuracions establertes.

Durant aquesta assignatura desenvoluparé diferents entrades amb diferents informacions en el meu blog i una wiki a la qual us convido a visitar-la; https://sites.google.com/site/mariapolomatas/

EXPLICACIÓ DE LA WEB 2.0

Que és la Web 2.0?

La Web 2.0 o també anomenada Web Social. Aquesta web facilita el comportament de la informació, la interoperabilitat, la col·laboració, el disseny centrat en l’usuari…

Aquesta web és l’evolució en la qual els usuaris deixen de ser subjectes passius per convertir-se en usuaris actius, que participen i contribueixen en el contingut d’aquesta xarxa social sent capaços de crear, donar suport i formar part d’una societat tant en l’àmbit local com global,
ja que s’informen, comuniquen i generen uns coneixements i uns continguts.

Es va crear en 2003 i es refereix al fenomen social que va sorgir a partir del desenvolupament entre la primera època de la web i la revolució que les va imposar en l’auge dels blocs, les xarxes socials i altres eines relacionades.
L’evolució de les aplicacions, que passen de ser estàtiques a ser dinàmiques, implicant la col·laboració de les persones que utilitzen aquesta Web Socials. Uns exemples de la Web 2.0 són les comunitats webs, els serveis webs, les aplicacions web, els serveis de xarxes social, els blocs, les wikis entre d’altres.

En conclusió, aquesta Web 2.0 o la Web Social ens permeten realitzar treballs cooperatius entre diversos usuaris. Les eines que ofereix són la de col·laborar per a millorar els temes en l’aula de classe, tant per als docents com als estudiants i també es pot utilitzar pel treball en una empresa. El treball cooperatiu està agafant molta importància en les activitats que es realitzen en internet.

La meva utilització de la Web 2.0

Jo la utilitzo diàriament. La majoria del temps és per parlar per algunes xarxes socials on puc comunicar-me amb els meus amics, també la utilitzo per mirar vídeos o alguna sèrie, és a dir, que normalment la utilitzo per fer activitats d’oci.

Però no només la utilitzo per això, ja que també en molts treballs de classe o per buscar informacions que no sabia i a partir d’utilitzar alguna pàgina de la Web 2.0 busco informació sobre la paraula, persona, moment històric que no sabia de la seva existència i em vull informar.

Aquesta Web Social o web 2.0, seguirà evolucionant i surtin altres pàgines o aplicacions importants que utilitzarem en les nostres vides, en el treball, en les escoles entre d’altres.

Finalment, crec que la seva utilització és una de les coses imprescindibles d’avui en dia, perquè és utilitzada per totes les franges d’edats. A més a més, la informació que trobem en aquesta web, encara que no sabem si és fiable 100%, queda poc perquè sigui fiable del tot.