Identitat lingüística

Mai 07 2013

Diari de les pràctiques (etapa d’observació): sessió 8

Posted in General |

Avui he assistit a la tercera sessió d’un curs superior bimodal amb Andreu Ayats de 12 a 2 del migdia. Com ja us vaig explicar, el dia 16 d’abril vaig observar la segona amb Esther Trull.

La classe, composta avui per 6 alumnes, s’ha centrat en l’exposició que han de fer a la part oral a la convocatòria de la CIFOLC (del 3 al 7 de juny). Aquesta prova es divideix en un exercici de lectura i en una exposició en el context d’una taula rodona. El valor de l’argumentació és del 90%, per la qual cosa els estudiants s’han preparat un tema per practicar-ne en què tots han coincidit: l’experimentació amb animals. Ha estat molt encertat el plantejament, ja que a mesura que anaven exposant el company del costat havia d’avaluar la intervenció. Com a model d’aquest exercici, el professor ha valorat la primera presentació i després l’alumne que ha intervingut ha avaluat el següent. I així successivament. Jo també hi he participat en comentar la presentació de l’última alumna. Aquesta part, la coavaluació en definitiva, m’ha semblat molt interessant perquè pedagògicament és molt efectiva. És a dir, que quan un company escolta un altre, per començar, ha d’estar molt atent i pren consciència dels errors que tant l’un com l’altre poden cometre. Això, segons el meu parer, esdevé una molt bona estratègia per rectificar, naturalment amb el suport del professor. Els aspectes que hem hagut d’observar són la  construcció del discurs, l’adequació del text i la corecció morfosintàntica, lèxica i fonètica.

La quarta sessió tindrà lloc el proper dia 28 de maig. Els alumnes hauran d’haver enviat al professor abans l’última proposta d’expressió escrita  i s’examinaran d’aquesta part el dissabte 8 de juny.

Després de la classe he parlat amb Andreu Ayats sobre el curs, la sessió i la reunió que tindrem la setmana vinent juntament amb Anna Serra per comentar la metodologia d’intercomprensió lingüística. En aquest terreny situo ara la segona part de les pràctiques, la d’intervenció, ja que he de crear una programació adreçada a estudiants d’un curs de supervivència. Amb ells dos, doncs, en parlaré el proper dimarts.

No hi ha comentaris